یک نماینده مجلس، دولت رئیسی را تهدید کرد

یک نماینده مجلس با تاکید بر نظارت مجلس بر عملکرد دولت، تهدید کرد که اگر آقایان خود دست به کار نشوند ما وارد استیضاح بخشی از دولت می‌شویم و این دولت را از عدد می‌اندازیم.
تصویر یک نماینده مجلس، دولت رئیسی را تهدید کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدکاظم دلخوش، نماینده مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و عدم کارایی دولت سیزدهم گفت: مشکلی که در بعد نظارت داریم این است که ۲۹۰ نفر نماینده داریم و هر کدام اگر بخواهند ۲ سوال کنند فرآیند سوال و استیضاح طول می‌کشند اما این وضع قابل تحمل نیست و احتمال دارد به دنبال این باشیم؛ اگر آقایان خود دست به کار نشوند ما وارد استیضاح بخشی از دولت می‌شویم و این دولت را از عدد می‌اندازیم. به طور نمونه وزیر امورخارجه ضعیف است و در ارتباط ما با کشورها را نمی‌تواند مدیریت کند و از سوی دیگر وزیر جهاد باید توانمند‌تر شود، امروز مشکل مملکت تنها مرغ و تخم‌مرغ نیست در بخش‌های مختلف باید به داد مردم برسند، وزیر اقتصاد تا الان نتوانسته کاری کند.

نماینده صومعه‌سرا در پاسخ به این سوال که مردم تا کی باید صبر کنند، گفت: ما به دنبال این هستیم که مشکل حل شود؛ اما با جنگ نمی‌شود! بین دستگاه‌ها که نمی‌توان جنگ به پا کرد. به عنوان قانون‌گذار که از روز اول ضمن اینکه اعتقاد داشتیم؛ رییسی فرد خوبی است و باید کمکش کرد اما اگر رییس‌جمهور نتواند مشکلات اقتصادی را جمع کند مجلس باید انجام دهد و این را تا به اینجا رساندیم که بخش زیادی از مجلس همراه هستند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح از سوال از رییس‌جمهور افزود: سوال از رئیس جمهور را دوستان مطرح کردند؛ من اعتقاد دارم، در همین چند روز آینده اگر سران قوا که بخشی از وظایف مجلس را در اختیار گرفتند نتوانند کاری کنند مجلس باید آن قاطعیت خود را نشان دهد.

465307