مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو هیأت رئیسه مجلس دهم با بیان اینکه سرمنشاء مشکلات پیش آمده پس از ماجرای گرانی بنزین بی‌تدبیری دولت بود، گفت: رئیس جمهور حاضر نشد طرح مجلس برای گرانی بنزین را که به نفع طبقات محروم جامعه نیز بود اجرایی کند.
یک عضو هیات رئیسه فراکسیون دیپلماسی بین المللی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امروز همه دانشمندان علم سیاست به این باور رسیده اند که تولید کننده قدرت ملی مشارکت مردم در صحنه های اجتماعی و سیاسی است که انتخابات بهترین تبلور اراده مردم در تشکیل ساختار اجرایی نظام است.
معاون پارلمانی رییس‌جمهوری از تقدیم لایحه موافقتنامه میان ایران و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی (یونسکو) درخصوص تاسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا به مجلس خبر داد.
با حضور نمایندکان مجلس و کارشناسان برگزار شد؛

نشست هم اندیشی و تضارب آراء پیرامون مشارکت اجتماعی

نشست هم اندیشی و تضارب آراء پیرامون مشارکت اجتماعی با حضور نمایندگان مجلس، مسئولان و کارشناسان مرتبط و پژوهشگران مرکز پژوهش های مجلس در محل این مرکز برگزار شد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰:

نهاوندیان به دادستانی معرفی شد!

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ گفت: برای بررسی پرونده نحوه افزایش قیمت بنزین دو بار از نهاوندیان دعوت شد که او خودداری کرد؛ طی نامه‌ای او را به دادستان عمومی و انقلاب تهران معرفی کردیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛

ساده انگاری کنیم فشار غرب بر ایران بیشتر خواهد شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر اشتباه استراتژیک رخ دهد و ساده انگارانه ایران را مانند سایر کشورها بدانیم قطعاً به سرعت فشار قدرت‌هایی نظیر آمریکا بیشتر می‌شود.
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در مورد ضرورت افزایش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: امروز در گام دوم انقلاب باید به دنیا ثابت کنیم که تحریم‌های سنگینی را تحمل کرده‌ایم اما از آرمان‌ها و اصول‌ کوتاه نیامده‌ایم. رئیس جمهوری که با درصد آراء بالایی انتخاب می‌شود، نفوذ گفتمانی دیپلماتیک بیشتری نسبت به یک رئیس جمهور با آراء کم، دارد. ‎
یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی انتخابات ریاست جمهوری را موجب تقویت امنیت ملی کشور دانست و بر ضرورت تلاش نخبگان و افراد تاثیرگذار برای افزایش مشارکت مردم در این انتخابات تاکید کرد.
یک عضو هیات رئیسه فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: فتح و پیروزی حقیقی با کسانی است که در یک لشکر ‎منسجم حرکت کرده و اقامه کننده ‎حق باشند.
نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت:موضوعی که دکتر قالیباف در خصوص لزوم بازنگری در قانون شوراها مطرح کردند، دغدغه همه نمایندگان مجلس است لذا تلاش داریم تا نمایندگان را از موضوع نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جدا کنیم.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری وعده‌هایی را به مردم بدهند که بتوانند از عهده آن برآیند. باید در میدان عمل مشخص شود که تا چه اندازه توان انجام این کار را دارند.
خضریان گفت: از معاون اقتصادی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برای حضور در کمیسیون و شنیدن اظهارات کارشناسی دعوت به عمل آورده و او به بهانه اینکه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا اتخاذ تصمیم نکرده از حضور در کمیسیون و کمک به انجام وظایف نظارتی و قانونی کمیسیون اصل نود خودداری کرده است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر کم رنگ بودن بخش کشاورزی در مناظرات تلویزیونی گفت: به نظر می‌رسد نامزدهای ریاست جمهوری نسبت به حوزه کشاورزی از شناخت کافی برخوردار نیستند و وعده‌های کشاورزی نامزدهای ریاست جمهوری در مناظرات پررنگ نبود.