محمدصالحی دارانی:

مراکز درمانی تامین اجتماعی به شدت ضعیف و فاقد نیروی کارآمد هستند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، با بیان اینکه مراکز درمانی تامین اجتماعی در کشور به شدت ضعیف یا فاقد نیروی کارآمد هستند، از نحوه ارائه خدمات این سازمان به کارگران و بازنشستگان انتقاد کرد.
تصویر مراکز درمانی تامین اجتماعی به شدت ضعیف و فاقد نیروی کارآمد هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین محمدصالحی دارانی در انتقاد نسبت به نقاط ضعف عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: با توجه به سیاست‌هایی که دولت سیزدهم از همان ابتدا در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته است متاسفانه اقدامات مورد انتظار در دو سال گذشته انجام نشد و با روی کار آمدن آقای مرتضوی در این دولت تا حدودی زیرساخت‌ها تامین شده است اما همچنان ضعف‌ها برطرف نشده و نارسایی‌ها در جای خود باقی است.

نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از ضعف‌های عملکرد این وزارتخانه به نحوه ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی به کارگران و بازنشستگان برمی‌گردد به ویژه بازنشستگان که با وجود نیاز بیشتر به درمان اما خدمات درمانی مطلوبی دریافت نمی‌کنند چرا که مراکز درمانی تامین اجتماعی در کشور یا به شدت ضعیف و یا فاقد نیروی کارآمد هستند. همچنین شرکت‌های بیمه‌ای همچون آتیه‌سازان حافظ که تحت پوشش این سازمان قرار دارد نیز به موقع خدمات خود را ارائه نمی‌دهند که باعث موج نارضایتی بین مردم شده است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که با معضل مهاجرت پزشکان مواجه هستیم کارانه‌ای که تامین اجتماعی به آنها پرداخت می‌کند حداقلی بوده به طوری که پزشکان حاضر نیستند با این مبالغ در مراکز درمانی تامین اجتماعی فعالیت کنند.

محمدصالحی دارانی تصریح کرد: بیمه کارگران ساختمانی از دیگر مواردی است که دولت از تعهدی که در این زمینه دارد، فرار می‌کند و در تلاش است هزینه‌های این بخش را نیز از جیب مردم تامین کند، این در حالی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درآمدهای خوبی دارد کما‌اینکه شرکت‌ها و هلدینگ‌های وابسته بسیاری دارد که می‌توانند هزینه‌های لازم برای تامین رفاه کارگران را پرداخت کنند اما همچنان این نابسامانی در این وزارتخانه وجود دارد و تاکنون دولت نتوانسته این وضعیت را سامان بخشد و این انباشت درآمدهای این مجموعه‌ها را درجهت درستی هزینه کند که باعث تامین رضایت عمومی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در بخش تعاونی‌ها نیز با مشکلات متعددی مواجه هستند و نتوانسته‌اند نمود مطلوبی داشته باشند چرا که از آنها به طور جدی حمایت نمی‌شود و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه منسجمی در این زمینه نداشته است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امیدواریم مسئولان مربوطه در 2 سال باقی مانده از عمر این دولت در جهت برآورده کردن بخشی از انتظاراتی که نسبت به عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد، اقدامی اساسی و کارگشا انجام دهند.

منبع: خانه ملت

510402