مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نایب رئیس مجلس گفت:‌ دولت بعدی که با رأی اعتماد نمایندگان مستقر می‌شود، اقداماتش طبق قانون خواهد بود و مجلس هم نظارت خواهد کرد که کارهای دولت بر مدار قانون انجام شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در قانون تمرکز وظایف و اختیارات بخش کشاورزی، تنظیم بازار داخلی کشاورزی به وزارت جهاد سپرده شده ولی کارگروه تنظیم بازار وزارت صمت تصمیماتی را اتخاذ می‌کند که باعث آشفتگی در بازار نهاده‌های کشاورزی شده است.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم با حضور حماسی در انتخابات ثابت کردند که علی رغم مشکلات دست از انقلاب، نظام و شهدا بر نمی دارند.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به اصلاح قانون شوراها در کمیسیون، گفت: مجلس پیگیر اصلاح قانون برای افزایش کارآمدی مدیران شهری است تا محدودیت‌های قانونی آنها رفع و اختیاراتشان افزایش یابد و موضوعات کلان و مهم شهری در اولویت شوراها قرار گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مردم ایران یه خاطر مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، بر بکارگیری «تمام ظرفیت و توان مجلس جهت ایجاد کمال همدلی، همکاری همه‌جانبه و هم‌افزایی با دولت منتخب مردم» تأکید کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس بابیان اینکه استکبار و نظام سلطه برای عدم مشارکت مردم در انتخابات برنامه‌ریزی‌های گسترده انجام داده بود، گفت: حضور مردم در انتخابات نقشه‌های شوم استکبار را خنثی کرد.
جدی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

تیم اقتصادی دولت آینده نباید "کاسب" باشند

یک نماینده مجلس بیان کرد: توقع مجلس از دولت جدید این است که افراد کاربلد آشنا به تولید، تجارت و بازرگانی معرفی شوند و تاجر مسلک و کاسب نباشند. زیرا بیشترین آسیب در دولت‌های گذشته از همین موضوع آغاز شده و در کشور ما میزان رانت بالا است.
نمایندگان مجلس در هفته جاری گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از پرداخت حقوق های نامتعارف در دستگاه‌های اجرایی را بررسی می‌کنند.
مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: یقینا مجلس یازدهم نیز به عنوان مجلس انقلابی، در کنار دولت انقلابی قرار دارد و آماده است با تعامل گسترده و سازنده با دولت سیزدهم، مسیر حل مشکلات کشور را بیش از پیش هموار کند.
مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی کرد:

بودجه ۱۴۰۰ دستگاه‌های اجرایی کشور

مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به بررسی بودجه دستگاه های اجرایی کشور در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ پرداخت.