مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

طرح مجلس در خصوص ساماندهی فضای مجازی تحت عنوان «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» به صحن علنی مجلس راه یافته و سبب واکنش‌ها و انتقادات بسیاری شده است.
رئیس مجلس با بیان اینکه نخستین کار مجلس در مسیر تنقیح قوانین ممانعت از تولید قوانین بیشتر است، بر جلوگیری از ادامه این چرخه باطل تأکید کرد و گفت: ضرورت امروز مجلس اصلاح قوانین در حوزه‌های مختلف اقتصادی همچون تجارت، معدن، مالیات، نقدینگی، بانکداری است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اقدامات ارتش در عرصه پدافند هوایی که خط مقدم دفاع از حیثیت و آبرو و موجودیت کشور است، قطعا یک اقدام انقلابی و جهادی است که فرزندان برومند این مرز و بوم با توکل به خدا، تلاش، تدبیر و تحقیق کسب کرده‌اند.
براساس گزارش‌های منتشر شده نمایندگان امضا‌کننده طرح جدید برای اینترنت خواستار تصویب آن تحت اصل ۸۵ قانون اساسی شده‌اند. براساس این اصل مجلس می‌تواند در موارد ضروری اختیار وضع بعضی از قوانین را به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند. استفاده از این اصل به‌معنای تصویب این طرح مهم برای مردم کشور بدون برگزاری جلسه علنی مجلس و دور از دید افکار عمومی و رسانه‌ها خواهد بود.
هفتمین گزارش دیوان محاسبات درباره قوانین ۷گانه مرتبط با تولید؛

تنها یک سوم احکام برنامه ششم به هدف رسیده است/ عدم تحقق ها در تولید ناشی از ترک فعل مسئولین است

دیوان محاسبات کشور در گزارش اعلام کرد که انتظارات قانون برنامه ششم توسعه جهت بهبود فضای کسب و کار برآورده نشده است.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم توانمندی و امانت داری را به عنوان دو ویژگی مهم وزیر کارآمد معرفی کرد و گفت: مدیر خوب کسی است که بدنه کارمند را به دنبال خود بکشاند نه اینکه پشت میز بنشیند و به بقیه دستور دهد. برای حل مشکلات کشور، نیازمند فرماندهی مثل حاج قاسم سلیمانی هستیم که خودش جلو بیفتد و کار کند.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: اینکه عده‌ای عنوان می‌کنند اگر آب مورد نیاز شرکت دهخدا تامین نشود این شرکت نیز مثل شرکت نیشکر هفت تپه خواهد شد، یک مساله کاملا غلط و نادرست است و کسانی که این مسائل را مطرح می‌کنند، نیت‌های خوبی ندارند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران تعهدی فراتر از پادمان در قبال به آژانس بین المللی انرژی اتمی ندارد و تصور آقای گروسی از تمدید توافق سه ماه ایران و آژانس تصور غلطی است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت جدید باید بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت روابط سازنده با سایر کشورهای جهان برقرار کند و با حفظ منافع ملی تعامل خود را با کشورها افزایش دهد.
علی خضریان گفت: کودکان افغانستانی پناه آورده به سرزمین ایران، نماینده‌ای از مستضعفان جهان هستند و سیاست جمهوری اسلامی در برابر آنها همیشه روشن بوده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس تذکر نماینده اصفهان به شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره ضرورت توجه بیشتر به متناسب‌سازی مبلغ بیمه تأمین اجتماعی رانندگان را قرائت کرد.