مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نسبت دادن عدم لغو تحریم ها به بروکراسی پارلمانی را فرافکنی از سوی روحانی تلقی کرد و گفت: اگر این ادعا واقعیت دارد، آقای روحانی چرا در یک سال گذشته حتی یک بار هم برای رفع این مشکل به مجلس نیامد؟
دبیر انجمن قطعه سازان خودرو در نامه ای به رئیس کمیسیون صنایع مجلس خواستار «جلوگیری از واردات بی رویه قطعات خودرو در صورت لغو تحریم ها با توجه به ارزهای انباشته شده پشت سدهای تحریم» شد.
بازدید اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از تاسیسات آب سنگین اراک و استماع گزارش وزیر کشور از روند برگزاری انتخابات، در دستور کار هفته جاری کمیسیون‌های مجلس است.
به گفته رئیس کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی فردا(یکشنبه ۶ تیر ماه) حادثه تلخ واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در مسیر ارومیه - نقده با حضور نهادهای مسئول بررسی خواهد شد.
الهیان در یادداشتی نوشت:

انتخابات ۱۴۰۰ فرصتی برای جبران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: فرصت بی بدیل به دست آمده ی جدید در انتخابات ۱۴۰۰ ، فرصتی صرفا برای یک شخص به عنوان رییس جمهور نیست، بلکه فرصت استثنایی و شاید تکرار نشونده برای جبران اعتماد ضربه دیده ی اقشار مختلف مردم عزیز ایران اسلامیست که باید به نیکی پاس داشته شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با‌بیان‌اینکه رییس جمهور باید بتواند با یک فراغ بالی تیمی از وزرا که بتواند با آنها به خوبی همکاری کند، برگزیند تاکیدکرد که ما نباید وی را تحت فشار قرار دهیم به صورتی که ناچار باشد به سمت گزینه‌ای برود که شاید بهتر از آن را سراغ داشته باشد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت روحانی تعهدات بسیار زیادی را برای دولت آینده ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد سهم‌خواهی‌ها برای حضور در کابینه گفت: لیست‌سازان فرصت‌طلبانی هستند که هر دولتی که روی کار می‌آید رنگ عوض می‌کنند تا به کابینه راه یابند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شواری اسلامی از قول دو وزارتخانه ارشاد و راه و شهرسازی جهت امضای تفاهم نامه ای برای حل مشکل مسکن خبرنگاران خبر داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی جان باختن دو خبرنگار محیط زیست را تسلیت گفت و تاکید کرد که ضروری است مسئولان ذیربط با رسیدگی به وضعیت درمانی مجروحان، نسبت به بررسی علل وقوع این سانحه و برخورد با مقصرین احتمالی اقدامات لازم انجام بگیرد.
عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: انتخاب آیت‌الله رئیسی توسط مردم نشان داد که مردم به دنبال تحول هستند و نشان داد که مردم علاقمند هستند که دولت‌شان یک دولت مردمی باشد و دولت‌شان دولت شعار نباشد، بلکه دولت شعور باشد.
رییس سازمان برنامه و بودجه در جلسه هم‌ اندیشی با نمایندگان تشکل‌های فرهنگیان:

لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با قید دو فوریت به مجلس می‌رود

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: موضوع لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دستور جلسه آتی هیات دولت مطرح می‌شود که پس از تصویب در هیات وزیران با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه با مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور باید فاتحه عدالت آموزشی را در کشور خواند، گفت: این طرح ناعدالتی را از وضعیت سرسام‌آور فعلی هم بیشتر می‌کند.