مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

پس از ارائه طرح جنجالی مجلس برای ساماندهی فضای مجازی، مجددا احتمال فیلتر شدن اینستاگرام قوت گرفته است. این پلت‌فرم اکنون بستر اصلی فعالیت چندصد هزار بنگاه کوچک و کسب‌وکار محلی از سراسر ایران است و به گفته مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اصلی‌ترین و موثرترین شبکه اجتماعی در حوزه کسب‌و‌کارهای خانگی کشور به حساب می‌آید. موضوع فیلترینگ این پلت‌فرم پیش‌تر نیز مطرح شده بود؛ اما با توجه به اهمیت اقتصادی آن، تلاش‌ها ناکام ماند.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت این کمیسیون در سال نخست فعالیت مجلس یازدهم، پرداختن به فضای مجازی و مساله جمعیت بود که خوشبختانه اکنون به نتیجه رسیده است.
نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، کسری تراز عملیاتی بودجه را یکی از چالش‌های دولت جدید عنوان کرد و گفت: لازم است دولت سیزدهم با ایجاد منابع پایدار این مشکل را حل کند تا به بازتولید تورم افسارگسیخته سال‌های اخیر منجر نشود.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی درباره این که عده‌ای از پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام امرار معاش می‌کنند، می‌گوید: «با این حال نمی‌توان چشم به ناهنجاری‌ها و فسادهایی هم که در این فضا شاهدیم ببندیم. بنابراین ایجاد چارچوب و قانونمند کردن آن، امری عقلایی است.»
رحیمی جهان آبادی به رد صلاحیت معلمان اهل سنت اشاره کرد و گفت: در استان خراسان رضوی حراست اداره آموزش و پرورش علی رغم همه تاکیدات مقام معظم رهبری جوانان شایسته اهل سنت را به دلایل مذهبی رد صلاحیت گسترده کرده است؛ آمار و ارقام داریم که از ورود آنها به رشته های الهیات و پرورشی آن هم در مناطقی که اکثریت اهل سنت هستند جلوگیری می کنند.
یک کارشناس سیاسی با تاکید بر عدم جدیت امریکایی‌ها برای بازگشت به برجام گفت: اصولا برجام از اول نیازی به این همه رفت و آمد نداشت. اگر واقعا آمریکایی‌ها می‌خواستند به برجام برگردند، می‌توانستند، مانند کاری که بایدن در روز اول ریاست جمهوری کرد و با امضای یک دستور اجرایی به پیمان پاریس بازگشت، لذا می توانستند نسبت به برجام نیز همین کار را انجام دهد.
نماینده ملایر در مجلس گفت: وزیر نفت دولت آیت‌الله رئیسی باید زنجیره ارزش نفت و گاز را تکمیل کند ضمن اینکه باید افت تولیدی که در پارس جنوبی اتفاق افتاده را جبران کرده و برنامه‌ریزی مناسب را برای این کار در نظر بگیرد.
نماینده خمین در مجلس گفت: وزارت راه میزان افزایش اجاره بهای قانونی در تهران را 25 درصد و در کلانشهرها را 20 درصد و در شهرهای کوچک را 15 درصد اعلام کرده است در حالی که هنوز مردم از داغ افزایش قیمت اجاره بها در سال گذشته بیرون نیامده‌اند.
رحیمی مظفری در گفت‌و‌گو با پرسون؛

اعتراض کارکنان سکوی عملیاتی نفت به حق است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعتراض بعضی ایثارگران و بحث سکوی عملیاتی و نقاط پرمشقت کاری که سقف حقوق آنها مشکل پیدا کرده، توسط دولت و مجلس در حال بررسی است.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه افزایش قیمت غیر قانونی بلیط هواپیما به یک ترفند برای کسب سود تبدیل شده و کمیسیون عمران اراده جدی جهت برخورد قاطع با این شیطنت ها دارد.

حمیده زرآبادی نماینده مجلس دهم درباره طرح اخیر مجلس درباره فضای مجازی عنوان کرد: مواد مختلف این طرح نشان می‌دهد که با اسمی که برای آن انتخاب شده هیچ هم‌خوانی ندارد، اسم آن «صیانت از حریم خصوصی و ساماندهی پیام‌رسان‌ها» است اما آن به هیچ‌وجه صیانت وجود ندارد و بحث آن نیز ساماندهی پیام‌رسان‌ها نیست.
رییس هیات نظارت بر هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی:

اکثریت کاندیدای انتخابات نظام پزشکی سراسر کشور تایید صلاحیت شدند

رئیس هیات مرکزی نظارت بر هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی از تایید صلاحیت اکثریت قاطع کاندیداهای انتخابات نظام پزشکی سراسر کشور خبر داد و گفت: رویکرد هیات مرکزی بر رعایت دقیق قانون و آیین نامه مربوطه بوده و شیوه تصمیم در اکثر قریب به اتفاق موارد به صورت اجماعی بوده است.