حل مشکلات معلمان، بازنشستگان و اقشار مختلف در برنامه هفتم

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در برنامه هفتم تلاش شده مشکلات معلمان، بازنشستگان و اقشار مختلف حل شود، گفت: البته برنامه ایراداتی داشت که در بخش‌هایی وارد جزئیات شده که بهتر بود چند مسئله و موضوع کلان را دنبال می‌کرد.
تصویر حل مشکلات معلمان، بازنشستگان و اقشار مختلف در برنامه هفتم

به گزارش سایت خبری پرسون، مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره برخی از مصوبات نمایندگان در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور، گفت: در برنامه به موضوع علم با محوریت شرکت‌های دانش بنیان توجه ویژه‌ای شد به گونه‌ای که موضوعات علمی و شرکت‌های دانش بنیان، به سمت ارزش افزوده و خلق ثروت حرکت کند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت صنایع دفاعی در رشد صنایع تجاری کشور یکی دیگر از موضوعاتی بود که در لایحه برنامه به آن توجه شد، گفت: در بخش دفاعی ما شاهد مدیریت عالی و استفاده از تکنولوژی‌های بسیار بالا هستیم که لازم است در بخش‌های دیگر صنایع کشور از ظرفیت حوزه دفاعی استفاده کنیم که با مصوباتی که در این بخش داشتیم، مقرر شد از توانایی‌های این حوزه استفاده شود تا بهره‌وری افزایش یابد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه توجه به بخش آموزش و پرورش در راستای افزایش درآمد آموزش و پرورش و افزایش اعتبارات این وزارتخانه نیز از دیگر مصوبات مهم بود ادامه داد: موضوع دیگر این بود که در لایحه برنامه انواع و اقسام قرارداد معلمان از جمله خرید خدمات ، حق التدریس، معلمان مدارس غیر انتفاعی ، و غیره تعیین تکلیف شدند، علاوه بر این الحاق نهضت به آموزش و پرورش به صورت رسمی صورت گرفت.

یوسفی ادامه داد:همچنین با مصوبه‌ای که داشتیم موضوع کمبود معلم بر طرف خواهد شد، قرار شد که از ظرفیت نخبگان دانشگاهی یا همان ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان استفاده شود همچنین قرار است ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی برای جذب معلم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در برنامه درآمدهای دولت و درآمدهای نفتی شفاف شد، گفت: علاوه بر این در زمینه ترانزیت قرار شد که ستاد ملی ترانزیت ایجاد شود تا تصمیمگیری‌های موازی در این حوزه بر‌طرف شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد:البته اشکالاتی هم در لایحه برنامه وجود دارد از جمله اینکه معتقدم که برنامه در بخش‌هایی به جای سیاست و ریل گذاری وارد جزئیات شده، ولی در مجموع تلاش دولت و مجلس بر این بود که برنامه ‌ای تدوین و تصویب شود که مشکلات مردم بازنشستگان، اقشار ضعیف را حل کند البته اگر به سمت مسئله محوری و چند موضوع خاص را دنبال می‌کردیم بهتر بود.

منبع: تسنیم

545872