مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

انقلابی‌هــای مجلس برآمده از انتخابات اسفند ۹۸ برای تضعیف قدرت رسانه‌ای شهروندان و حفظ و استمرار قدرت انحصاری خود، در دقیقه ۹۰ از دومین پیش‌نویس طرح جنجالی ساماندهی فضای مجازی رونمایی کرده‌اند. فناوری اطلاعات در پهنه جهانی، قدرت زیادی به شهروندان داده و نقش دولت‌ها را تا حدی کمرنگ کرده است.
عباس زاده در واکنش به درخواست دبیر کل سازمان ملل برای اجرای قطعنامه ۲۲۳۱:

سازمان ملل باید از آمریکا به خاطر نقض تعهدات برجامی خود توضیح بخواهد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به دعوت دبیر کل سازمان ملل از طرفین برجام برای اجرای تعهدات، گفت: جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات برجامی خود عمل کرد اما طرف‌های مقابل ما به ویژه آمریکا نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند بلکه تحریم‌های بیشتری را علیه ما اعمال کردند.
نماینده زهدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وضعیت استان سیستان و بلوچستان از لحاظ شیوع کرونا بحرانی است گفت که لازم است یک هفته دیگر تعطیلات در این استان افزایش پیدا کند. علاوه بر این فضا به سمتی رفته که همه دست به دست هم داده تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم‌خواهی گروه‌های سیاسی از دولت جدید اقدامی مذموم است، گفت: دولت نباید به شکل شرکت تعاونی اداره شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه مجلس هیچ طرحی درباره «رمز ارزها» تدوین نکرده است گفت: کمیسیون اقتصادی گزارش نظارتی در مورد وضعیت رمز ارزها تهیه کرده که در نوبت قرائت صحن علنی قرار دارد.
واکنش شهریاری به شرایط فعلی سیستان و بلوچستان:

به رئیس جمهور هشدار داده بودم، گوش نکرد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت : در ۲۶ اردیبهشت در نامه ای به رئیس جمهور تاکید کردم که باید مرزها بسته شود تا بتوان شرایط را کنترل کرد. ما همجوار با پاکستان هستیم و احتمال انتقال بیماری زیاد است. آن زمان به این هشدار گوش ندادند و امروز شاهد این وضعیت در استان سیستان و بلوچستان هستیم.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی مطالبه مردم از شهردار تهران را عمران و آبادانی، باید پاکدستی برشمرد و گفت: شهردار نباید کار مردم را معطل کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: همیشه درآمدها از میزان پیش بینی بالاتر می‌رود و این موضوع در حوزه منابع درآمدی هدفمندسازی یارانه نیز رخ می دهد؛ در نتیجه منابع پرداخت یارانه به یارانه بگیران جدید تأمین می شود.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شرایط سخت آب و هوایی و آلودگی محیط به واسطه فعالیت های نفتی شرایط خاصی را برای صنعت گران حوزه نفت در مناطق عملیاتی رقم زده که امید است با درک شرایط بتوانیم گام های خوبی برای شنیدن صدای آنان برداریم.