مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد که باید مسئولان وزارت بهداشت هر چه سریع‌تر واکسن مورد نیاز را تأمین کنند و به روند واکسیناسیون مردم تسریع بخشند.
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: با توجه به شرایط موجود در مورد قیمت بالای نهاده‌های دامی و همچنین عدم تأمین آب در بخش دامداری، اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، تا دو ماه آینده قیمت گوشت قرمز در کشور بالا خواهد رفت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید دارد که سعودی ها اجازه ندارند در زمینه فعالیت هسته ای ایران اظهارنظر کنند، تنها آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان مرجع قانونی حق اظهارنظر در این زمینه را دارد.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس در بررسی صلاحیت نامزدهای تصدی وزارتخانه‌ها، با چهره سیاسی و یا گفتمان خاصی رودربایستی ندارد و بر اساس برنامه‌ها و عملکرد افراد، صلاحیت آنان را بررسی می‌کند.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از تکلیف کمیسیون به وزارت راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف حقوق اعضای تعاونی هایی که حدود ۳۰ سال است علی رغم دادن زمین به آنان در شمال تهران، بلاتکلیف مانده اند، خبر داد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: میراث دولت روحانی برای دولت آینده، یک زمین سوخته است و برای رفع مشکلات باید نیروهای جهادی در دولت به کار گرفته شوند و به سهم‌خواهی‌ها توجه نشود.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که ۵۰ درصد مصرف برق در کشور به مصارف خانگی اختصاص دارد و در صورتی که ۱۰ درصد یا حتی کمتر از این میزان در این مصارف صرفه جویی شود دیگر شاهد قطعی برق نخواهیم بود.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه سهم‌خواهی در قاموس مجلس و دولت انقلابی نیست، گفت: امضا کنندگان نامه ۲۳۰ نماینده به رئیسی هیچگاه دنبال سهم از کابینه آتی نبوده و نیستند.
رئیس کمیته غذا و دارو کمیسیون بهداشت مجلس، از تشکیل نشست این کمیته به منظور بررسی آخرین وضعیت و مشکلات مربوط به تولید و توزیع واکسن کرونا در کشور با حضور شرکت‌های تولید کننده خبر داد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معتقد به بی‌اثر بودن تحریم‌های اقتصادی نیستیم؛ اما تنبلی‌ها و خودتحریمی‌ها در دولت روحانی نقش ممتازی در شرایط و چالش‌های امروز کشور دارد.
نماینده مردم ساری و میان درود در مجلس گفت: رونمایی از تجهیزات نیروی زمینی سپاه پاسداران نشات گرفته از گفتمان « ما می توانیم» است و باید چنین گفتمانی به عرصه هایی همچون اقتصاد و سیاست هم سوق داده شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس توجه خوبی به نوسازی ناوگان داشته تا خودرو مورد نیاز حمل و نقل جاده‌ای تأمین شود. طبق بودجه سال 1400 نیز واردات خودروهای تا سه سال کارکرد تسهیل می‌شود.
دستیار ویژه رئیس مجلس در دیدار سفیر روسیه در تهران درباره آخرین وضعیت کمیسیون عالی مشترک پارلمانی دو کشور رایزنی کرده و بر آمادگی ایران جهت برگزاری سومین دور مذاکرات عالی پارلمانی در تهران تاکید کرد.
عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ورود بنگاه های اقتصادی به بحث کمک و حمایت از دانشگاه علوم پزشکی در مقابله با شیوع ویروس منحوس کرونا، گفت: باید دولت در زمانی کوتاه و به صورت ضرب العجلی تصمیمی برای کمبودهای بخش درمان هرمزگان بگیرد.