مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده بافق در مجلس گفت: با طرح الزام دستگاه‌ها به پاسخگویی به تذکرات نمایندگان مجلس ابزار نظارتی قوه مقننه تقویت می‌شود.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نیروگاه‌های برق کشور نیاز به بازسازی و مجهز شدن به سیستم‌های پیشرفته دارند و مسئولان توانیر باید در زیرساخت‌های برق اصلاحات جدی به وجود بیاورند.
دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی درگذشت دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین را تسلیت گفت و نوشت: راه او را با قدرت ادامه خواهد یافت و قدس آزاد خواهد شد.
برخی نمایندگان مجلس نیز در گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های مهم در دولت رئیسی هستند؛ این در حالی است که آنها با رأی مردم برای قانون‌گذاری انتخاب شده اند و بسیاری از افراد جایگزین آنها برای خدمت در دولت وجود دارد.
دادسرای دیوان محاسبات کشور خبر داد؛

وصول حقوق معوق دولتی معادن به حساب خزانه داری کل کشور

به گزارش دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از حقوق دولتی معوق معادن وصول و به حساب مربوطه نزد خزانه داری کل کشور واریز شد.
یک عضو کمیسیون انرژی خطاب به اردکانیان یادآور شد: کمیسیون انرژی چندماه قبل در عمل به وظیفه نظارتی خود، برای کمک به دریافت مطالبات وزارت نیرو از سازمان برنامه و بودجه، ماده ۲۳۴ را اجماعی تصویب کرد، معاون پارلمانی شما از کمیسیون خواهش کرد شکایت را پس بگیریم؟
نماینده زاهدان در مجلس از قوه قضائیه خواست با ترک فعل مدیران سیستان و بلوچستان در شیوع کرونا برخورد کند زیرا سردخانه‌های بیمارستان پر از اجساد بوده و عملا اعتماد کردم به نظام سلامت از دست رفته است.
مجلس در نامه ای به ۴ وزیر نیرو، علوم، آموزش و پرورش و ارتباطات با اشاره به اختلالاتی در هنگام برگزاری آزمون های دانش آموزان و دانشجویان تاکید کرد که تمهیداتی اتخاذ شده تا هنگام برگزاری آزمون ها قطعی برق و اختلالاتی در شبکه اینترنت ایجاد نشود.
نایب رئیس مجلس با انتقاد از سازمان برنامه و بودجه به دلیل اینکه منابع هدفمندی یارانه‌ها را به وزارت نیرو نداده تا نیروگاه برق بسازد گفت: در جلسه فوق العاده کمیسیون انرژی مقرر شد کارگروه رفع موانع احداث نیروگاه و کاهش قطعی‌های برق تشکیل شود.
نماینده ملایر در مجلس با انتقاد از رشد لحظه‌ای تورم گفت: با وجود وعده و وعیدها و گشایش‌هایی که دولت حسن روحانی با عنوان گفتار درمانی تشریح می‌کرد اما اقدام خاصی را از سوی این دولت شاهد نبودیم و آمارها و اطلاعات غلط تحویل می‌دادند.
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مسئولین وزارت نیرو از زمستان باید برای جمع آوری مزارع ارز دیجیتال اقدام می کردند تا در تابستان با قطعی برق روبرو نشویم، گفت: واقعا مسئولین اولویت ها را تشخیص نمی دهند و ضرورت کشور را نمی‌دانند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بازدیدش از مرکز دیسپاچینگ توانیر گفت: متاسفانه 10 هزار مگاوات فاصله بین تولید و مصرف برق کشور است که وزارت نیرو نتوانسته مدیریت لازم را در این بخش ایجاد کرده و مشکلات زیادی را به دلیل خاموشی‌های بدون اطلاع برای مردم به وجود آورده است.