اظهارات گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی در مجلس:

بنده با فساد هیچ نسبتی نداشته‌ام/فیلم

گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: بنده با فساد هیچ نسبتی نداشته‌ام، اما با فسادستیزی و پاکدستی نسبت دیرینه دارم.

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامرضا نوری قزلجه گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، 29 مرداد 1403) مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌هایش، گفت: بنده با فساد هیچ نسبتی نداشته‌ام، اما با فسادستیزی و پاکدستی نسبت دیرینه دارم.

وی افزود: در هر کجا که خدمت کرده‌ام، از ابتدا مشی من پاکدستی و فسادستیزی بوده و یک مورد هم بر خلاف این در طول دوره خدمتی بنده اتفاق نیفتاده است.

گزینه پیشنهادی وزارت جهاد ادامه داد: بنابراین، این محکم‌ترین وعده‌ای است که در مجلس و در محضر شما می‌توانم بدهم.نوری قزلجه تصریح کرد: مدیریت مبتنی بر پاکدستی و روحیه جهادی نیاز به پول و اعتبار ندارد، امیدوارم بتوانیم با کمک همکارانم چنین روحیه‌ای را در وزارت جهاد پیاده کنیم.

وی اضافه کرد: اینکه ما خوداتکا باشیم، خوب است، اینکه برنامه‌های اصلاح نژادی ادامه داشته باشیم و به عنوان یک رقیب لاین خارجی داشته باشیم، ضروریست و حتماً دنبال خواهیم کرد، اما با این سیاست که اجبار کنیم که یک لاینی از نظر ضریب تبدیل و بهره‌وری درجه پایینی دارد و اجبار کنیم که باید مرغداران آن را استفاده کنند و ارز بدهیم و با این مشکلات از آمریکای جنوبی دان بیاوریم تا مرغ‌ها آن را به فضولات تبدیل کند و بیرون بریزیم، با آن مخالفم.

گزینه پیشنهادی وزارت جهاد در همین زمینه ادامه داد: اینکه یک لاینی را به عنوان مرغ ملی داشته باشیم و خودمان تولیدکننده باشیم، حتماً پیگیری خواهم کرد.نوری قزلجه تأکید کرد: سیاستگذاری‌های بنده همان سیاست‌های قوانین بالادستی است که در رسیدن به امنیت غذایی مؤثر و مورد تأکید مقام معظم رهبری است، البته با استفاده از روش‌های دانش‌بنیان و ارتقاء بهره‌وری.

برای آبیاری نوین به 150 همت اعتبار نیاز است

وی اظهار کرد: خیل عظیمی از همکاران پاکدست با روحیه خدمتی بالا و روحیه جهادی در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی هستند که همه این برنامه‌ها را با کمک آنها پیش خواهیم برد و حتماً به مشکلات معیشتی آن مجموعه هم توجه خواهیم داشت.

گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از موانع اصلی و اساسی در بخش کشاورزی، آب است، گفت: مسئله بسیار جدی و مهم و تکلیف قانونی در بخش کشاورزی، کاهش مصرف آب در این بخش است، چاره‌ای جز توسعه سیستم‌های نوین آبیاری نداریم که بسیار مهم است.

نوری قزلجه تأکید کرد: حدود ۳ میلیون هکتار آبیاری نوین اجرا شده و حدود ۳ میلیون هکتار نیز نیاز داریم که همین ۳ میلیون هکتار، به ۱۵۰ همت اعتبار نیاز دارد که امیدواریم در قالب برنامه هفتم تامین شود و بتوانیم این‌ها را اجرا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ضریب خودکفایی در محصولات غذایی که امنیت غذایی ما به آن اتکا، دارد ۸۰ درصد است که قصد داریم آن را به ۹۰ درصد ارتقا دهیم، گفت: برنامه‌هایی که تقدیم شده بر اساس توصیه‌های رئیس‌جمهور و اسناد بالادستی و در حوزه کشاورزی هم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برنامه هفتم پیشرفت و همچنین اسناد بالادستی، نظیر سیاست‌های ابلاغی در حوزه‌های مختلف است که به بخش کشاورزی ارتباط دارند.

گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: این برنامه‌ها قوانین مادری است که در حوزه کشاورزی هستند و مورد استناد است و بر اساس آنها این برنامه، تنظیم شده است.

منبع: فارس

741408