مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به فعالیت ماشین خلق پول در دولت حسن روحانی از چاپ 55 هزار میلیارد تومان پول جدید در 3 ماه ابتدای سالجاری و حدود 50 درصد کل سال گذشته انتقاد کرد که توانسته 500 هزار میلیارد تومان پایه پولی را تغییر دهد.
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: طرح استفساریه بند «ز» تبصره (1) قانون بودجه سال 1400 کل کشور" درباره اختصاص منابع مربوط به تأمین ماده اولیه قیر به پالایشگاه‌ها، در جلسه شورای نگهبان بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران؛

مردم از سفر به شمال پرهیز کنند!

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم با سفرهای گسترده تفریحی به شمال کشور اجازه ندهند تا موج جدیدی از بیماری آغاز شود.
دبیر شورای نگهبان با صدور پیامی ضمن تسلیت درپی رحلت فقیه عالی مقام و عارف بالله علامه «حسن زاده آملی» گفت: آیت‌الله حسن زاده آملی، عالمی ذوفنون و وزنه‌ای در ساحت علم، تقوا و عرفان ناب اسلامی به شمار می‌رفت و رحلت وی حقیقتاً ثلمه به اسلام و جامعه علمی است.
رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید بر اینکه شفافیت تضمین کننده سلامت هر دستگاهی است گفت: مجلس شفافیت را از خود شروع کرده و گام بعدی آن شفاف سازی سایر دستگاه های اجرایی کشور خواهد بود.
نماینده تهران درباره تامین کسری بودجه دولت با استفاده ا‌ز تولید و فروش رمزارز‌ها گفت: ما نباید نگاه جبران کسری بودجه از طریق رمزارزها را داشته باشیم. هدف ما فعلا باید این باشد که استخراج رمزارزها امنیت انرژی و شبکه برق را تهدید نکند و در چارچوبی مشخص و قانونمند فعالیت کند. الان هم با توجه به تغییر دولت منطقا باید فرصتی به دولت جدید بدهیم تا لایحه خود در این باره را تدوین کند.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تشریح نقاط قوت و ضعف استفاده از رمزارز در تبادلات اقتصادی کشور گفت: با توجه به ابعاد حقوقی حوزه رمزارز ما درخواست کردیم که این موضوع برای بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز ارسال شود.
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

دولت روحانی بدهی‌های خود را با ایجاد بدهی جبران کرد

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دولت دوازدهم اقتصاد کشور را با مخاطرات جدی روبه رو کرد گفت: روحانی کسری بودجه 99 را با انتشار اوراق مالی تامین کرده و در این زمینه 127 درصد تکالیف بودجه در خصوص انتشار اوراق مالی تحقق پیدا کرده است در اصل دولت بدهی های خود را با ایجاد بدهی و انتشار اوراق جبران کرده است.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش از این متقاضیان راه اندازی کسب و کار در کشور با مشکلات زیادی مواجه بودند اظهار کرد: با اجرای این طرح شاهد ارتقای رتبه ایران در شاخص های ملی و بین المللی سهولت کسب و کار خواهیم بود.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اعلام آمادگی انگلیس برای بازپرداخت بدهی‌های 40 ساله خود به ایران، گفت: امیدواریم این بار انگلیسی ها که مشهور به فریبکاری و خلف وعده هستند به این وعده خود عمل کنند.
پرسون از رویدادهای سیاسی ایران در هفته گذشته می گوید؛

از طعنه به قالیباف تا سکوت رسانه‌ای روحانی!

در هفته ای که رویدادهای مهمی در سپهر سیاسی کشور اتفاق افتاد، پرسون در بسته خبری هفتگی خود به مهمترین آنها اشاره دارد.