مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

محمدنژاد در گفت‌وگو با پرسون/ بخش اول

سفرهای استانی رئیس‌جمهور هزینه‌بر است

یک نماینده مجلس گفت: هر حرکت و فعالیتی در دو کلمه هزینه و فایده خلاصه می‌شود، دولت با استدلال و منطق هزینه‌های سفر استانی رئیس‌جمهور و همچنین فواید آن را محاسبه و بیان کند.
دیوان محاسبات کشور در دومین بخش از گزارش ۶ ماهه نخست سال اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰ اعلام کرد: سهام ۸ شرکت دولتی به دلیل عدم وجود متقاضی واگذار نشده است.
با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

تصویب سه مولفه اصلی در خصوص اختراعات

نمایندگان مجلس اختراعی که بهره‌برداری از آن، خلاف موازین شرعی، نظم عمومی و یا اخلاق حسنه است را خارج از مصادیق اختراع دانستند.
قالیباف در صحن مجلس عنوان کرد؛

اصرار مجلس برای انحصار سند رسمی مالکیت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام مجلس در جهت تصویب طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول از مفاسد اقتصادی و کلاهبرداری ها جلوگیری می کند.
قالیباف پس از تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو؛

با اجرای این مصوبه بخش صنعت یک نفس راحت می کشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای قانون ساماندهی بازار خودرو، انحصار موجود در بازار از بین رفته و ارتقاء فنی در کشور ایجاد شود.
نقدعلی در پی ارائه گزارش شاخص های اقتصادی در دولت سابق در صحن علنی؛

مراقب باشید عاملان خیانت های 8 ساله به همبستگی مجلس و دولت ضربه نزنند!

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با تاکید بر اینکه کسانی که جنایت شهردارشان را لاپوشانی کردند در پی تخریب زاکانی هستند که وزیر معرفی شده را به او منتسب کنند، گفت: مراقب باشید جریانی که 8 سال خیانت را در کشور به یادگار گذاشته است به اتحاد بین مجلس و دولت خدشه وارد نکند.
محمودوند در پی گزارش شاخص های اقتصادی دولت روحانی؛

خیانتکاران باید محاکمه شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از کمیسیون اقتصادی خواهش می کنم در پی همین گزارش هر کسی که خیانت کرده با دست توانمند قوه مربوطه حتما تنبیه و مواخذه شود چرا که امروز خیل عظیمی از آقازاده ها با ثروت های افسانه ای در آمریکا زندگی می کنند.
پس از کش و قوس‌های بسیار در ماه‌های اخیر پیرامون انتخاب وزیر آموزش و پرورش و اظهارنظرهای مختلف در این خصوص بالاخره چندی پیش مسعود فیاضی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت به مجلس معرفی و قرار بر این شد تا پس از دوهفته جلسه رای اعتماد برگزار شود.
میرتاج الدینی با اشاره به شاخص های اقتصادی در دولت تدبیر و امید؛

کابینه قبل رفوزه شد!

نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب مجلس اظهار داشت: معدل عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در شاخص های اقتصادی و عمل به اصول برنامه ششم توسعه به ۱۰ هم نمی رسد. .
قالیباف با گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد عنوان کرد؛

ما باید در سختی ها کنار مردم باشیم!

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز جلسه علنی ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد و روز حماسه و ایثار گفت: امروز ما و مسئولان باید در سختی ها کنار مردم و مستعضفان باشیم و مشکلات آنها را حل و فصل کنیم.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بسیاری از مدیران و استانداران در کشور منصوب نشده و بلاتکلیفی در این رابطه مسیر تلاش و توسعه را کند کرده است. معتقدم دولت باید هر چه سریع تر در این زمینه تصمیم گرفته و وضعیت مدیران استانی را مشخص کند.
پژمان فر در تذکر شفاهی به قوه قضاییه؛

دستگاه قضا با خاطیان پرونده کرسنت برخورد کند!

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس، گفت: قوه قضائیه به پرونده کرسنت که مظلومیت جمهوری اسلامی ایران در آن نهفته است ورود کند و با متخلفان این پرونده برخورد جدی شود.