مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در هفته جاری به مجلس می‌رود و قرار است برنامه‌ها و رویکردهای اقتصادی دولت سیزدهم بررسی شود.
نایب رییس فراکسیون انقلاب اسلامی تاکید کرد که مجلس یازدهم‬⁩ به دنبال محدود کردن پیام‌رسان‌های خارجی نیست و برخی از آن‌ها از جمله ⁧‫توئیتر‬⁩ باید ⁧‫رفع فیلتر‬⁩ شوند.
وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات، ‌رییس سازمان محیط زیست و استاندار خوزستان این هفته درباره مصوبات سفر به مناطق زلزله‌زده شهرستان اندیکا در خوزستان به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش می‌دهند.
سیاهکلی با اشاره به دخالت های مجمع در طرح واردات خودرو؛

نظر شورای نگهبان مهم است؛ مجلس کاری به نظر مجمع ندارد!

عضو کمیسون صنایع مجلس شورای اسلامی درباره دخالت مجمع تشخیص مصلحت نظام در طرح واردات خودرو گفت:ما بنا داریم پاسخ شورای نگهبان را بدهیم و با مجمع کاری نداریم.
موضوع ارز ترجیحی 4200تومانی، با توجه به رانت و فسادی که به‌دلیل ما‌به‌التفاوت آن با ارز بازار آزاد ایجاد شد و منتفع نشدن مردم از عمده ارز تخصیص‌یافته 4200تومانی در سال‌های گذشته و تاثیر کم آن در سفره مردم، این روزها مورد توجه دولتمردان قرار گرفته است تا با آسیب‌شناسی آن، روشی بهینه‌تر و غیر فسادخیز را برای رساندن یارانه ارزی به مردم بیابند. برهمین اساس کمیته‌ای مشترک میان دولت و مجلس برای اصلاح نظام یارانه‌ای تشکیل می‌شود؛ البته رییس‌جمهور به مردم وعده داده است اهل تصمیمات خلق‌الساعه نیست و بدون نظر و مشورت درباره موضوعاتی که به معیشت مردم مرتبط می‌شود اقدامی نخواهد کرد.
عضو هیات رییسه مجلس تشریح کرد:

آفت های طرح شفافیت آرای نمایندگان

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، موضوعات منطقه‌ای و حوزه انتخابیه نمایندگان را یکی از آسیب های طرح شفافیت آرا عنوان کرد. و گفت :باید در رابطه با آن بحث بیشتری شود.
عباسی با اشاره به حمله سایبری به سامانه کارت هوشمند سوخت عنوان کرد؛

این حملات قابل پیش‌بینی بود!

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه به دلایل سیاسی در دولت قبل به سازمان پدافند غیرعامل بی‌توجهی می‌شد، گفت: حمله سایبری بعد از خرابکاری‌هایی که در حوزه هسته‌ای انجام شد، قابل پیش بینی بود.
این روزها شاهد برخی برخورد‌ها از جانب نمایندگان مجلس هستیم که پیش از هر چیز قانون مدار بودن این قانونگذاران را زیر سوال می‌برد! پس از ماجرای سیلی یک نماینده مجلس به سرباز راهور و استخدام دختر یکی دیگر از آن‌ها در وزارت نفت، این روزها خبر حمله نماینده نجف‌آباد با لودر به دانشگاه آزاد به گوش می‌رسد! ماجرا از این قرار است که هفته گذشته فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد سوار بر لودر، به دانشگاه آزاد این شهر حمله کرده و بخشی از دیوارهای دانشگاه را تخریب کرده است.
وزرای دفاع، صنعت، معدن و تجارت، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته پیش‌رو برای پاسخ به سوالات نمایندگان و تشریح آخرین برنامه‌ها در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حاضر خواهند شد.
ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و همچنین طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در دستور کار هفته آینده کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار دارد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به موضوع اخیر اختلال در سیستم داخلی توزیع سوخت کشور گفت: کمیسیون امنیت ملی حفاظت سایبری و امنیت اطلاعات در کشور را با حضور مسئولان امر بررسی می کند.
حجت الاسلام حسین میرزایی در نامه ای به رئیس جمهور بر اهمیت رود حیاتی زاینده تاکید کرد که در این خصوص غلامحسین اسماعیلی به وزیر نیرو در خصوص تشکیل ستاد احیای زاینده رود دستور بررسی و اقدام داد.
قالیباف در مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه سلامت؛

یک اشتباه مردم را ازحوزه اجرایی حذف کرد!

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در یک اشتباه استراتژیک مردم از عرصه اداره کشور حذف شدند و بخش دولتی جایگزین شد.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به بیان انتقاد از عدم اجرایی شدن لغو محدودیت های تردد شبانه به دلیل شیوع کرونا پرداخت و گفت: با اعمال محدودیت تردد شبانه، خیابان‌ها برای طبقه مرفه و بالا نشین قُرُق می‌شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گرانی های اخیر و وضعیت معیشت مردم گفت: امروز وضعیت تورم در کشور و فشاری که بر قشرهای ضعیف جامعه می آید واقعا نگران کننده است. گرانی های سرسام آور، بسیاری از مواد غذایی عموم مردم را از سر سفره ها جمع کرده است. اینکه عده ای برایشان مقدور نیست گوشت تهیه کنند و حتی میوه و سایر اقلام نیز از سفره آنها جمع شده است، بسیار دردناک است و باید برای آن فکر عاجلی کرد.