مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

صباغیان در تذکری درباره عملکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ؛

گزارش کمیسیون بهداشت یکجانبه بود/ مشکل فقط سفرها بود؟ پس مراسم های مذهبی جه شد؟!

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس به بیان انتقاداتی درباره گزارش کمیسیون بهداشت درباره عملکرد ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در قرائت گزارش این کمیسیون در خصوص عملکرد حسن روحانی در ستاد ملی کرونا اعلام کرد: عموم مردم ایران از عملکرد ستاد کرونا، وزارتخانه‌ها و در رأس آن شخص روحانی رضایت نسبی نداشتند.
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار در دستور کار قرار گرفت.
عضو هیأت رئیسه مجلس از ارسال لایحه اصلاح ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی در هفته جاری از سوی دولت به مجلس خبر داد و گفت: این لایحه در راستای اصلاح ساختار بودجه است.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در نشست خبری اعلام کرد؛

تعیین اعضای هیئت نظارت بر انتخاب نمایندگان احزاب

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، مالک شریعتی از مجلس، محمد عباسی از قوه قضائیه و بنده را به عنوان اعضای هیئت نظارت بر انتخاب نمایندگان احزاب تعیین کردند.
رئیس مجلس یازدهم در نشست شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور رؤسای کمیسیون‌ها،گفت: در نشستی با حضور مسئولین قوه قضائیه مقرر شد تا آئین‌نامه‌ای در حوزه مباحث نظارتی و همکاری‌های بین دو قوه مقننه و قضائیه تهیه شود.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه بازار میوه و کالاهای اساسی ارتباط مستقیمی با وزارت جهاد دارد گفت: آقای ساداتی‌نژاد دارای روحیه انقلابی و جهادی است به همین جهت مردم و نمایندگان از این عضو کابینه انتظار دارند که نظارت جدی این موضوع داشته باشد.
نماینده تبریز در مجلس، گفت:باید جلوی ادبیات «من آتش به اختیارم» را گرفت،. همین مباحث را گفتند که نتیجه این شد و حالا یک عده آتش به اختیار عمل می‌کنند و این دامن‌گیر همه خواهد شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تحولات اخیر افغانستان گفت: حضور و اشغال نظامی افغانستان توسط آمریکا در دو دهه گذشته ارمغانی جز تخریب، ویرانی، جنگ داخلی، ناامنی نداشته است.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، با اشاره به طرح ممنوعیت خروج مسئولان از کشور پس از اتمام مسئولیت‌شان گفت: اگر مأمورانی که مکلف به اجرای این حکم هستند از اجرای آن عدول کنند، مجازات حبس در نظر گرفته می شود.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه بازار ارز باید از سوی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کنترل شود گفت: فعلا در قانون نقصی وجود ندارد و معتقدیم مجریان قانون و دستگاه های نظارتی باید با دقت این موضوع را پیگیری کنند.
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید در چارچوب پادمان باشد و ایران تعهدی فراتر از پادمان را نمی‌پذیرد.
مدتی است که موضوع لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس و دولت و بین فرهنگیان مورد بحث است و در این لایحه علاوه بر بحث معیشت معلمان ارتقای جایگاه و شأن مقام معلم و افزایش صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان مورد توجه است ولی هیچ‌گاه نظام رتبه‌بندی معلمان به معنای واقعی اجرایی نشده و تحقق نیافته است و هر بار که این موضوع مطرح شده، فقط با کمی افزایش حقوق به پایان رسیده و این موضوع به یک سریال تکراری ناامید کننده برای فرهنگیان تبدیل شده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نشست کمیسیون متبوع خود پیرامون اختلال اخیر در سامانه کارت سوخت، گفت: دستگاه‌ها هنوز درباره علت بروز این خرابکاری به اجماع نرسیده‌اند، اما بحث نفوذ یا حمله سایبری با منشاء داخلی یا خارجی ممکن است.
درکمیسیون برنامه و بودجه مجلس صورت گرفت؛

بررسی وضعیت خودرو و تعیین تکلیف ارز دولتی

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون درباره خودرو و تعیین تکلیف ارز دولتی را تشریح کرد.