مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر جلوی واردات بی رویه و قاچاق گرفته نشود تا چند سال آینده تولید داخلی به ویژه در لوازم خانگی به کلی زمین خواهد خورد و بسیاری از صنایع ورشکسته خواهند شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه منافع ما باید در مذاکرات هسته‌ای تامین شود، گفت: موضوع اخذ خسارت ناشی از عدم اجرای برجام باید در مذاکرات آینده به عنوان مطالبه و حق ایران پیگیری شود.
نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها و برخی معاندین برای اعمال محدودیت و محرومیت برای ورزش ایران در میادین بین‌المللی گفت: مطمئنا با ورود به موقع و مدیریت مسئولین کشور این حربه نیز شکست می‌خورد.
شورای نگهبان در بیانیه‌ای به مناسبت هفته بسیج اعلام کرد: بسیج از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت راهبردی نظام در بازدارندگی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.
عضو هیئت رئیسه مجلس به بیان توضیحاتی درباره طرح صیانت از حقوق عامه مقابل حیوانات خطرناک پرداخت و گفت : اگر گرداندن سگ و گربه در پارک مشکل ندارد، مردم گاو و بزغاله هم بگردانند.
نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شبهه «انتصابات فامیلی» خط تخریب منتقدان علیه دولت سیزدهم ارزیابی کرد و گفت: طرح موضوع انتصابات فامیلی و دامن زدن به آن خط تخریبی علیه دولت است.
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: هر کجا پولی در دسترس بود، دولت روحانی آن را پیش‌خور کرد و سال‌ها زمان می‌برد مشکلاتی که آنان ایجاد کردند، حل شود.
دولت و مجلس هرچند اختلافاتی دارند؛ اما یکی از نقاط اشتراک آنها «محرمانه‌کردن» جلسات، مقررات و قراردادها به نفع خود است و این در حالی است که «شفافیت» شعار همیشگی پاستورنشینان و بهارستانی‌ها بود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: با پیگیری‌ها مطلع شدیم که پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان آغاز شده و استان به استان درحال واریز است؛ واریزها برحسب استان درحال انجام است و تاکنون تعداد قابل توجهی از استانها واریز شده است.
گویا ماجرای فیش‌های حقوقی تمامی ندارد؛ غائله‌ای که در دولت روحانی پا گرفت و انتظار می‌رفت با ماده‌قانونی برنامه ششم توسعه پایان یابد اما انتشار فیش‌های حقوقی سه تن از کارکنان شرکت پتروشیمی امیرکبیر نشان داد که سامانه ثبت حقوق و مزایا هنوز عملیاتی نشده و بسیاری از ابعاد این ماجرا در هاله‌ای از ابهام است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جریان اصلاحات پشت سر این فساد بوده گفت: قوه قضائیه باید سریعاً به پرونده کرسنت رسیدگی و ابعاد حقوقی این قرارداد را مشخص کند.
عضو کمیسیون امور داخلی با اشاره به شکایت‌‌های نمایندگان و گزارشات ارسالی کمیسیون‌های مجلس علیه حسن روحانی به قوه قضائیه گفت: افکار عمومی منتظر برخورد دستگاه عدلیه برای برخورد با فعل‌ها و ترک فعل‌هاست.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با اشاره به سفر پیش روی رئیس جمهور و حضور در اجلاس اکو گفت: روابط دوجانبه و چندجانبه در عرصه منطقه، مسلما می‌تواند تحریم‌های ظالمانه تحمیلی را بکشند و سلطه جهانی غرب را از بین ببرد.