مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدیدات مقامات آمریکا مبنی بر برگزاری تمرین نظامی مشترک آنان با رژیم صهیونیستی با هدف حمله به جمهوری اسلامی ایران گفت: ادعای برگزاری رزمایش مشترک ایالت متحده و رژیم صهیونیستی با هدف تهدید ایران راه به جایی نخواهد برد.
ذوالنوری در واکنش به فضاسازی اصلاح‌طلبان علیه مذاکره‌کنندگان هسته‌ای؛

آقایان به دنبال برجام قیمتی نبودند؛ درپی برجام به هر قیمتی بودند/ دولت روحانی نازکش غرب بود!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آقایان تا دیروز به مخالفان برجام فحش می‌دادند و بدگویی و اهانت می‌کردند که چرا عده‌ای منتقد برجام اند امروز تقبیح می‌کنند و زیر سؤال می‌برند و می‌گویند چرا شما از برجام حرف می‌زنید!
انتقاد روزنامه اطلاعات به یک نماینده مجلس؛

اگر قرار باشد همه جمع کنند بروند، چندنفر باقی می مانند؟

اخیراً یکی از نمایندگان روحانی مجلس در سخنانی عنوان کرده که هرکه طالب موسیقی‌ است، از این کشور برود این موضوع واکنش های زیادی به همراه داشت روزنامه اطلاعات نیز به انتقاد از صحبت های این نماینده پرداخت که در ادامه می خوانید..
نماینده مردم تهران در جلسه علنی مجلس در تذکری به زاکانی خواستار رسیدگی به مشکلات مردم منطقه کهریزک شد و گفت: شهردار تهران هر چه سریعتر از منابع حاصل از این مجموعه‌ها حق مردم محروم و مظلوم این منطقه را محقق کنید.
عباس زاده مشکینی خبر داد؛

طرح سوال از وزیر بهداشت کلید خورد!

نماینده مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال نمایندگان از وزیر بهداشت درخصوص استفاده از مدیران دارای منافع در بخش خصوصی در مدیریت‌های دولتی خبر داد.
قالیباف در واکنش به اظهارات معاون سازمان امور استخدامی در صحن علنی؛

دولت چه در صحن و چه در نشست سران، اجرای لایحه رتبه بندی را پذیرفته است

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات معاون سازمان امور استخدامی که ادعا کرد دولت اعتباری برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان در سال جاری ندارد گفت: دولت بارمالی رتبه بندی معلمان را در صحن مجلس به عهده گرفته است و اظهارنظر خلاف این موضوع درست نیست.
محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برخی جزئیات رتبه‌بندی معلمان ابتدا در آئین نامه اجرایی دولت مشخص خواهد شد و سپس در هیات تطبیق مصوبات تعیین تکلیف می شود.
موسوی با اشاره به فضاسازی اصلاح طلبان علیه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای؛

آقایان فضاسازی‌ می کنند تا ناکامی های 8 سال خود را از ذهن افکار عمومی پاک کنند!

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه چیزی که آقایان اصلاح طلب به آن توافق می‌گفتند و توافق نبود گفت: فضاسازی علیه تیم مذاکره‌کننده به این دلیل صورت می‌گیرد تا مذاکره‌کنندگان را تحت فشار قرار دهند و افکار عمومی را از آنچه در گذشته اتفاق افتاده، منحرف کنند.
با رای مثبت نمایندگان و براساس نظام رتبه‌بندی؛

میزان افزایش حقوق معلمان تعیین شد

نمایندگان در صحن علنی مجلس میزان افزایش حقوق معلمان را براساس لایحه نظام رتبه بندی فرهنگیان مشخص کردند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه لایحه بودجه سال آینده نسبت به بودجه ۱۴۰۰ عقلانی‌تر است ولی نقاط ضعفی هم داردگفت: یکی از ایراداتی که در بودجه وجود دارد افزایش هزینه‌ ها است که دولت برای جبران این هزینه ها مجبور به افزایش مالیات و عوارض خدمات شده است.
رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: 25 هزار میلیارد تومان اعتباردر سال 1401 برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده و از آنجایی که افزایش حقوق برای همه کارکنان طبق قانون خدمات کشوری است آن درصد و رقم به اعتبار و بودجه رتبه‌بندی معلمان اضافه می‌شود.
در صحن علنی مجلس ضمن تعیین شاخص ها و امتیازات در فرآیند رتبه بندی معلمان، مقرر شد که دوره های ضمن خدمت تربیت دبیر، سنوات تحصیلی، مدیریتی و دانشگاه های تربیت دبیر و معلم نیز جزء این شاخص ها قرار بگیرند.