مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه سکونت چند ساله خانواده مدیرعامل این بانک خصوصی در انگلیس می‌تواند تبعات خاص برای کشورمان داشته باشد گفت: این مدیر ارشد پولی و بانکی مقادیر زیادی اطلاعات حساس کشور را در اختیار دارد که احتمال افشای آن وجود دارد.
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از فضای مجازی، با اشاره به اشکالات عدیده متن طرح، خواستار تخصیص زمان بیشتر برای اصلاح آن شد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت باید برای جلوگیری از انتشار این ویروس اقدامات لازم را انجام دهد تا تبدیل به مشکل بغرنج نشود؛ از جمله این اقدامات بازگشت دورکاری است.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به خبر های منتشر شده در رسانه‌ها درباره افزایش قیمت بنزین در سال آینده،گفت: دولت و مجلس تصمیمی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی به ویژه بنزین نگرفته‌اند.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اگر تدبیر سردار سلیمانی نبود معلوم نبود چه بر سر عراق و سوریه و دیگر کشورهای منطقه می‌آمد، گفت: آن زمان خیلی‌ها سوریه را از دست رفته می‌دانستند.
عضو هیات رییسه مجلس گفت: در بودجه مصوب کردیم افرادی که کم‌مصرف هستند، آب و برق و گازشان رایگان بشود. بنابراین، از یک طرف مردم را تشویق به صرفه جویی‌ می‌کنیم و از طرف دیگر، مشترکان پرمصرف قیمت واقعی انرژی را پرداخت‌ می‌کنند و تنبیه می‌شوند.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در این کمیسیون خبر داد و گفت: امید است با تصویب این طرح شاهد نوعی نظم و عدالت نسبی در حوزه حقوق و دستمزد کارکنان دولت باشیم.
عضو هیئت رئیسه مجلس در واکنش به نامه لاریجانی به شورای نگهبان درخصوص ردصلاحیتش در انتخابات گفت: برخی تا قدرت دارند خود را سخنگوی حاکمیت می‌دانند اما تا نوبت به آن‌ها می‌رسد، گارد اپوزسیون می‌گیرند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه با تاکید براینکه دولت باید در زمینه این تغییر سیاست‌ها به مردم اطلاع رسانی کند، گفت: این تغییر سیاست‌ها کار ارزشمندی است اما اگر ناقص اجرا شود و یا ترتیبات آن برای اجرا مد نظر قرار نگیرد ضررهای اجرای این طرح بیشتر از منافع آن خواهد بود.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه خانواده مسافر ایرانی مبتلا به اُمیکرون نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند، گفت: تاکید اعضای ستاد ملی کرونا، کنترل دقیق مرزها و فرودگاه‌ها به ویژه مرزهای شرقی و غربی است.
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در مقابل موشک های کوتاه برد غزه تسلیم شد،گفت: صهیونیستها چطور می تواند در مقابل موشک های نقطه زن ایرانی ایستادگی کند؟
نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه برخی مسئولان همچنان نسخه‌های غربی و لیبرالی را برای کشور تجویز می‌کنند گفت: این مدیران در ساختار دستگاه‌های اجرایی نفوذ چشم‌گیری دارند و دولت باید مانع تسری چنین دیدگاه‌هایی در دستگاه‌های اجرایی شود.
طحان نظیف در پاسخ به اظهارات اخیر لاریجانی؛

این فرد خارج نشین با خدشه وارد کردن به شورا راه به جایی نخواهد برد

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به اظهارات علی لاریجانی گفت: برخی حاشیه‌سازی‌ها بر فعالیت‌های تخصصی شورا اثر نخواهد داشت، انتخابات تمام شده و بازی با آرامش مردم و فضاسازی رسانه‌ای صحیح نیست.
با اشاره به واکسیناسیون گسترده مردم؛

وقتی تیر غرب و غربگرایان داخلی به سنگ می خورد!

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار کرد:خوشحالی‌ دشمنان از فشار بر ملت ایران و رنج مردم ما با واکسیناسیون گسترده مردم به ناراحتی تبدیل شد و این موضوع را به خوبی خودشان وحتی پادوهایشان در داخل کشور را با رفتارشان نشان دادند.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس بر تعیین فوری میزان افزایش ظرفیت رشته پزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت اعمال دستگاه‌ها در کنکور سال آینده تاکید کرد.
عضو کمیسیون برنامه ارز یارانه‌ای را منشاء فساد دانست و از دولت خواست مابه‌التفاوت نرخ ارز نیمایی و نرخ ترجیحی را در قالب یارانه نقدی یا کارت خرید کالاهای اساسی، به دهک‌های پایین پرداخت کند.