مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

شریعتی در واکنش به انتشار نامه محرمانه شورای نگهبان از سوی لاریجانی؛

آقای لاریجانی؛ اموال خود، همسر و فرزندانتان را هم منتشر کنید!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با توجه به انتشار نامه محرمانه شورای نگهبان توسط ‎لاریجانی این عمل را نشانه نگاه خاص ایشان به ‎شفافیت دانست و گفت: پیشنهاد می کنم اموال خود، همسر و فرزندانتان را هم منتشر کنید.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی موضوع اختصاص ارز ترجیحی 4200 تومانی به کالاهای اساسی را یک بدعت شکست خورده در اقتصاد دانست که علاوه بر اینکه هیچ نقشی در مهار تورم نداشت بلکه به جیب رانت‌خواران رفت.
سعیدی در واکنش به لایحه بودجه 1401 ارائه شده از سوی دولت؛

آقای رئیسی؛عدالتتان در توزیع اعتبار این بود؟!

نماینده چابهار با اشاره به لایحه بودجه 1401 ارائه شده از سوی دولت سیزدهم گفت: آیا باید برای مصلی تهران ۱۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شود اما چهار شهرستان حوزه سواحل مکران که مقام معظم رهبری تاکید مؤکد بر توسعه‌اش دارد، بدون حتی یک تخت بیمارستانی باشند؟ آیا عدالت در توزیع اعتبار بدین صورت است؟
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به هدف دولت سیزدهم از اصلاح ارز ترجیحی گفت: دولت قصد دارد با اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدامی انجام دهد که مردم دیگر برای تهیه کالاهای اساسی دچار مشکل نشوند و هیچ فشاری به آنها وارد نشود.
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ورود سویه جدید کرونا به کشور گفت: طبق نظرات کارشناسی، آسیب تعطیلی آموزش حضوری کمتر از آسیب کرونا نبود به همین دلیل با مدیریت خوب و رعایت پروتکل ها می توان آموزش های حضوری مدارس را ادامه داد.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حذف یکباره ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌تواند در برخی موارد آسیب‌زا باشد، گفت: ارز ترجیحی به دلیل سوءمدیریت تاثیری در قیمت مایحتاج عمومی و سفره مردم نداشت اما حذف آن باید کاملاً حساب شده باشد.
یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به میانگین ۱۰ درصدی افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۱، گفت: میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده باید حداقل ۲۰ درصد باشد.
از منظر جمهوری اسلامی چیزی به عنوان دو تابعیتی وجود ندارد یعنی هر کس در جمهوری اسلامی به عنوان شهروند مورد خطاب یا ارزیابی قرار می‌گیرد ایرانی تلقی می‌شود بنابراین مسئله دو تابعیتی در مناسبات سیاسی گروه‌های داخلی تنها یک حربه غیر قانونی برای حذف رقیب است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از تذکر به وزیر صنعت برای تشکیل سریعتر جلسه کارگروه قیمت خودرو خبر داد و گفت: نتایج تشکیل جلسه این کارگروه باید ظرف 10 روز الی 2 هفته به مجلس اطلاع داده شود.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تکذیب خبر استیضاح وزیر اقتصاد گفت: سوال از وزیر مطرح کردیم که در یک سایت خبری به اشتباه از عنوان استیضاح استفاده شد.
عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس با بیان راه‌هایی که می‌توان داروها را ارزان به دست مردم رساند تقویت صندوق‌های بیمه‌ای است که اگر این کار انجام شود می‌توان دارو را با قیمت مناسب به دست مردم رساند.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منافع حاصل از ارز ۴۲۰۰ تومانی به طور کامل به مردم نرسید، گفت: ارز ترجیحی به میزانی که از جیب مردم خارج شد، به همان میزان به جیب آنان بازنگشت.
دیوان محاسبات طی گزارشی با اشاره به اینکه نوسازی خطوط مترو وضعیت مطلوبی ندارد اعلام کرد: ترک فعل مسئولان در نوسازی و بازسازی این ناوگان منجر به این مسئله شده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس ضمن تاکید بر اینکه بدون فشار به رژیم صهیونیستی در مذاکرات موفقیت مطلوبی به دست نمی آید، گفت: تیم مذاکره کننده ما باید بدانند که طرف های مقابل اصل انقلاب را هدف قرار داده اند اگر می خواهیم انقلاب، نظام و ایران پابرجا بماند باید قدرت منطقه ای خود را تثبیت کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبدأ تحول جوامع و ملت‌ها بیش از آنکه از علم و تجربه باشد، از تفکر و اندیشه نشأت می‌گیرد، گفت: این مسئله می تواند اساس کار مخصوصا در حوزه علوم انسانی که یک علم انسان ساز است باشد و مابقی علوم و بخش ها بدون شک تحت تأثیر این علم هستند.
رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید براینکه معلمان هر پنج سال رتبه‌بندی می‌شوند، گفت: با قانون رتبه بندی به حقوق تمام معلمان حداقل 700 تا 800 هزار تومان اضافه خواهد شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز جهانگیری رانتی بود که به افراد خاص نزدیک به دولت روحانی تعلق گرفت،گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ تاثیری در بهبود معیشت مردم ندارد، و حذف آن، تورم‌زا نیست و فقط موجب عصبانیت افراد خاص می‌شود.
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاکمان برخی از کشورهای منطقه که به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند بدانند؛ این رژیم شمشیر مرگ بار آمریکا در منطقه است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: با بیان اینکه اصلاح‌طلبان دارای تناقضات زیادی هستندگفت: آنها در دهه اول انقلاب خود را پیرو خط انقلاب می‌نامیدند ،در دهه 70 یکباره به رفتارهای قبلی خود پشت پا زدند و دچار استحاله شدند بعد از آن با عنوان دولت اعتدال زمام امور اجرایی کشور را در دست گرفتند