مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: برای رسیدن به الگوی کارفرمای پیش‌رو به جای کارگزار پیرو، برنامه‌های تحولی عملیاتی مبتنی بر توان داخلی مرکز و همینطور استفاده از ظرفیت‌های دیگر بخش‌های پژوهشی کشور تدوین شده است.
فعالان اقتصادی به این نتیجه رسیده‌اند که سیاست ارز ترجیحی سیاست موفقی نخواهد بود و کشور در پرداخت ارز 4200 تومانی به هدفی که مدنظر بود، نرسیده؛ چراکه این نوع ارز جز آسیب، سودی برای نظام اقتصادی کشور نداشته است.
نماینده خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه مردم نباید احساس کنند که شکایت از رئیس جمهور سابق در پشت پرده‌ها سرهم‌بندی می‌شود گفت: مسأله تخلفات حسن روحانی هیچ ربطی به شأن معمم بودن او ندارد چرا که فقط او عمامه بر سر دارد و او در جایگاه ریاست جمهوری تخلفاتی کرده که بایستی به آن سریعا رسیدگی شود.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و محدود شدن ایرلاین‌ها برای استفاده ۶۰ درصدی از ظرفیت هواپیماها، ۳۰ درصد به قیمت هواپیما‌ها افزوده شد، اما هم اکنون که محدودیت‌های کرونایی برداشته شده همچنان این افزایش قیمت های خودسرانه لغو نشده است.
ارکانی خطاب به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی؛

چگونه صلاحیت مدیر بانکی لندن‌نشین را تایید کرده اید؟!

عضو هیئت تحقیق و تفحص از بانک‌ها با اشاره به سفرهای متعدد مدیرعامل یک بانک خصوصی به انگلیس، گفت: وزارت اقتصاد و بانک مرکزی پاسخ دهند که چطور صلاحیت این مدیر بانکی را تایید کرده‌اند!
معاون امور مجلس رییس جمهور ضمن تاکید بر تلاش دولت جهت عدم غفلت در موضوع علم و فرهنگ گفت : در بودجه سال ۱۴۰۱ تلاش شده بودجه‌های جاری کاسته شود تا بیشتر به کارهای زیربنایی و پایه‌ای در کشور پرداخته شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ‌واردات خودرو در کمیسیون صنایع تصویب شد و پس از موافقت در صحن علنی به مجمع تشخیص مصلت نظام ارسال خواهد شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس به دنبال استیضاح وزیر صمت نیست، گفت:کمیسیون صنایع و فاطمی‌امین توافق کردند تا کارگروهی مشترک میان دولت و مجلس، در خصوص افزایش قیمت خودرو تشکیل دهند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در لایحه ۱۴۰۱ برنامه دولت این است که نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی را از دریافت ارز ترجیحی حذف کند و در ازای آن اعتبارات ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برای ۷ دهک درآمدی در نظر گرفته شده است.
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه درخصوص جذب معلمان هماهنگی لازم بین سازمان امور اداری و استخدامی و آموزش و پرورش صورت گیرد گفت: توصیه می کنیم دبیران براساس مدارک تحصیلی و تجارب‌شان جذب و به کارگیری شوند تا هم نیازهای مدارس برطرف شود و هم نیروی انسانی این وزارتخانه ساماندهی شود.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو گفت: این دو نهاد به عنوان تنظیم‌گر بازار دارو در طی این سال‌ها عمکرد مثبتی نداشته و در عمل پیش بینی‌پذیری تولید و صادرات دارو را از بین برده اند.
بیگی‌نژاد در توئیتر عنوان کرد؛

غرب در پی اختلاف افکنی در ایران است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خواست ایران لغو تحریم‌هاست گفت: آمریکایی‌ها دنبال تغییر هدف ایران در مذاکرات هستند تا بین ارکان سیاسی کشور و سپس جریان‌های مردمی و سیاسی اختلاف بیندازند
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شاید رتبه بندی معلمان نتواند صد در صد خواسته های فرهنگیان را برآورده کند تاکید کرد اما با اجرای این قانون بخش عمده ای از مطالبات این قشر زحمتکش برآورده خواهد شد.
رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه برخی وکلا در سال یک پرونده هم وکالت نمی کنند گفت: طرح تسهیل کسب و کار که شعار رفع انحصار داشت هم نمی تواند به اشتغال وکلا و یا دسترسی آسان به وکیل کمک کند و مشکلی از مشکلات این حوزه رفع کند.
مرکز پژوهش‌های مجلس طی گزارشی با عنوان مذاکرات وین؛ تقابل اراده‌ها و جنگ روایت‌ها به بررسی این مذاکرات پرداخت.