مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

دخالت در انتصابات دولتی توسط نمایندگان مجلس مانند موضوع اخیر انتخاب فرماندار رباط کریم درحالی رخ می‌دهد که پیش از این خردادماه امسال رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم آنها را از دخالت در انتخاب استانداران، فرمانداران و مسائل اجرایی برحذر داشته بودند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در واکنش به اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره استفاده ایران از موشک‌های بالستیک در رزمایش پیامبر اعظم 17 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: عصبانیت انگلیس از اقتدار ایران، قابل درک است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تمجید از دولت سیزدهم گفت: روابط و مناسبات ایران با کشورهای همسایه در ماه‌های اخیر در بهترین شرایط در سال‌های اخیر قرار دارد.
حیدری گفت: در حال حاضر از دو محل تقسیمات کشوری و سیستم قضایی پیگیر موضوع هستیم و مردم بدانند که هیچ بخشی از کرمانشاه قابل انتزاع و الحاق به هیچ استان دیگری نیست.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست هفته جاری صحن گزارش های متعددی از جمله بررسی نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها را بررسی می کنند.
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه مرکزپژوهش های مجلس محل اجماع سازی نخبگانی است گفت: نقش این مرکز ایجاد سازوکار تبادل دیدگاه‌های تخصصی نخبگان و تضارب اندیشه هاست.
عضو فراکسیون روحانیت مجلس با اشاره به اقدام مهدوی‌کیا در پوشیدن لباس منقوش به پرچم رژیم صهیونیستی در یک مسابقه فوتبال گفت: توقع نداریم فردی مثل مهدوی‌کیا که اسطوره بوده و در فوتبال ما شناخته شده، این حرکت را انجام دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به اختصاص ارز ترجیحی به واردات ضمن انتقاد جدی به این اتفاق عنوان کرد که ارز 4200 تومانی جز رانت و فساد چیزی به دنبال نداشته است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه صداوسیما مجاز است از طریق پخش آگهی کسب درآمد کند تاکید کرد: اما نباید بخش عمده زمان برنامه های آن به تبلیغات اختصاص یابد لذا در خصوص رسانه ملی مجلس و دولت باید از آن حمایت کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در مرزهای زمینی، دریایی و هوایی کشور نظارت جدی اعمال شده و رعایت پروتکل ها با جدیت دنبال شود گفت:بهتر است تا حد امکان از ظرفیت دورکاری و ارائه خدمات در بستر فضای مجازی استفاده شود.
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درخصوص تفاوت مذاکره در دولت روحانی و دولت رئیسی گفت: تیم مذاکره‌کننده دولت روحانی سر و صدای زیادی ایجاد کردند و ادعا می کردند که زبان دنیا را می‌دانند در صورتی که تیم مذاکره‌کننده فعلی کشورمان به لبخند و وعده‌ غربی‌ها اعتنا نمی‌کنند و در پی لغو تحریم ها هستند.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه در نفت غرب کارون 21 درصد افراد بومی و بقیه نیروها غیربومی هستند ، گفت: این در حالی ایست که طبق قانون باید همه نیروهای موردنیاز در صورت وجود در آن منطقه از محل فعالیت شرکت‌ها به کارگیری شوند.
دبیر شورای نگهبان با تبریک سالروز میلاد حضرت عیسی(ع) به مسلمانان و مسیحیان جهان گفت: حضرت عیسی(ع) متعلق به قشر و ملت خاصی نیست، ایشان متعلق به همه مردم دنیاست.
در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام شد؛

بررسی لایحه بودجه 1401 به زبان ساده

لایحه بودجه سال1401 کل کشور در مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی و گزارش آن به زبان ساده ارائه شد.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس بیان کرد: تک نرخی کردن ارز در دراز مدت کاملا به نفع اقتصاد کشور است، البته در ابتدا تلاطم‌ هایی به همراه خواهد داشت که با روش‌هایی می‌توان آن را مدیریت کرد، البته این مدیریت شروطی هم دارد که از جمله آن‌ها این است که مجموعه‌های دست‌ اندرکارتلاش نکنند
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خلق پول به ازای درآمدهای ارزی یکی از علل تورم در اقتصاد کشور دانست و گفت: جلوگیری از خلق پول اگر با قدرت ایجاد شود یکی از اقدامات ماندگار دولت سیزدهم خواهد بود.
بذرپاش در نشست خبری مشترک با وزیر صمت؛

نتیجه سیاستگذاری‌ها نباید دامن مردم را بگیرد

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در نشست خبری مشترک با وزیر صمت گفت: فارغ از بحث حذف یا تداوم ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه، نباید نتیجه سیاستگذاری ها معطوف بر کوچکتر شدن سفره مردم شود و توقف گرانی ها باشد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت به دنبال آن است کسری بودجه در کشور به وجود نیاید گفت: نگاه غلط روحانی باعث شد که تأمین منابع به اندازه مصارف نباشد و به همین جهت کشور در آن مقطع شدیدترین تورم را تجربه کرد.