مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت که سامانه‌ای طراحی شده که براساس آن قیمت خرید نان برای مصرف‌کنندگان متعارف و عادی تفاوتی نمی‌کند، اما از طرفی انگیزه‌ای هم برای قاچاق باقی نمی‌ماند.
رئیس مچلس گفت: مساله اصلی که باعث نگرانی مردم شده این است که گرانی‌های اخیر آغاز گرانی‌های کالاهای اساسی باشد که معیشت مردم به آن گره خورده است.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طی روزهایی اخیر اعلام شد یارانه آرد حذف می شود و این مساله باعث افزایش قیمت نان خواهد شد که این موضوع دغدغه هایی را برای مردم و جامعه ایجاد کرده است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس، گفت: من معتقدم آقای رئیس جمهور چینش نیروهای خود را هم در هیات وزیران و هم استانداران هیات مدیره‌ای و شرکت سهامی ایجاد کرده است و چون این چینش را شرکت سهامی ایجاد کرده، به همین خاطر موفق نیست.
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی روی کار آمدن دولت جدید کره جنوبی و روابطش با جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
هیئت رئیسه مجلس دارای ۱۲ پست است که شامل رئیس، ۲ نواب رئیس، ۶ دبیر و ۳ کارپرداز یا ناظر است. این اعضا با رأی‌گیری و توسط دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند.
عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید قبل از هرگونه تصمیم‌گیری درباره آزاد سازی قیمت آرد صنعتی ابتدا باید برای مردم اقناع سازی می کرد.
یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: اگر هم دولت قصد دارد که ارز ترجیحی را حذف کند، باید یارانه ها را افزایش دهد. باید به هر فرد حداقل 600 هزار تومان یارانه داده شود. مجلس قطعا نسبت به این موضوع کوتاه نمی آید.