مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

یک عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: در مجلس شورای اسلامی تعداد تذکرات و سؤال‌ها از وزرا بیشتر از زمان دولت آقای روحانی است، اما هیچ‌گاه تعامل دولت آقای رئیسی با مجلس کم نشده و تأثیری هم در انجام وظایفش نداشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ذخایر بنزینی دولت منفی شده است، گفت: وزارت نفت قصد دارد که واردات بنزین توسط بخش خصوصی را آزاد کرده و تقاضای مازاد بر نیاز سهمیه را از این محل پاسخ بدهد.
به گفته علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس، بخشی از آیین نامه طرح رتبه بندی معلمان مغایر قانون است و دولت باید آیین نامه را اصلاح کند.
یک نماینده مجلس گفت: ظرفیت ناوگان هوایی، زمینی و ریلی برای ارائه خدمات به زائران و اعزام ۳ میلیون زائر اربعین حسینی به عراق به کار گرفته شده اما ممکن است تا ۵ میلیون نفر نیز زائر حسینی در این ایام داشته باشیم.

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کاملاً موافق حضور بانوان در ورزشگاه‌ها هستم و به نظرم با آغاز این حضور کار بسیار درستی انجام شد، گفت: قول می‌دهیم که حتی کمترین بد اخلاقی‌هایی که در گذشته در ورزشگاه‌ها وجود داشت، در جامعه زنان تماشاگر نباشد.

معصومه ابتکار، معاون حسن روحانی در امور زنان و خانواده با بازخوانی آمار پزشکی قانونی مبنی بر وقوع ۷۵ هزار مورد خشونت خانگی در سال ۱۴۰۰ از رئیس مجلس خواسته لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت هرچه زودتر به تصویب برسد.

پژمانفر گفت: بی‌شک مذاکره‌ای که تأمین‌کننده منافع کشور نباشد را نخواهیم پذیرفت. خوشبختانه امید خوبی برای مردم در فضای عمومی ایجادشده چراکه علی‌رغم تمامی چالش‌ها در عرصه سیاسی به‌خوبی درحال پیشبرد اهداف خود هستیم.
ظهر روز شنبه 12 شهریور ماه مراسم رونمایی سامانه امضای دیجیتال نسخ الکترونیک توسط سازمان نظام پزشکی برگزار شد. در این نشست حسین‌علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دکتر محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی حضور داشتند.

نماینده تبریز در مجلس گفت: در حال حاضر وضعیت سفره مردم کم‌ رنگ‌تر شده غیرقابل انکار است در صورتی که همین افراد در دولت روحانی می‌گفتند چقدر اقتصاد و سفره مردم را به برجام گره می‌زنید؟! خب بفرمایید حل کنید برجام را هم پاره کنید.
یک نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این همه ناامنی و مشکلاتی از این دست در کشور وجود دارد و زورگیری انجام می‌شود وظیفه ذاتی و تمرکز اصلی نیرو انتظامی این است از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با مخلان امنیت جامعه استفاده کند نه برای مقابله با خواهری که از روی ناآگاهی اندکی روسری‌اش عقب رفته است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم اینکه شخص رئیس جمهور برای اجرای قانون جهش تولید مسکن مصمم است اما برخی از اعضای بدنه دولت انگیزه و همکاری لازم را برای ساخت مسکن ندارند.