مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عملکرد قابل دفاع زاهدی وفا در دوران سرپرستی آن به دور از حاشیه سازی‌های سیاسی و اقتصادی موجب اقبال وکلای ملت به وزیر پیشنهادی شده است و آنان در روزهای گذشته موافقت خود را برای رای اعتماد به وی اعلام کردند.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وضعیت ناوگان حمل و نقل کشور به ویژه در حوزه هوایی به نحوی نیست که انتظار داشته باشیم برای بازه بلند مدت برنامه ریزی کرده و بلیط پیش فروش کند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تعلل در آماده سازی فضای اموزشی برای آغاز سال تحصیلی به صورت حضوری قابل قبول نیست و تمام مراکز آموزشی و دانشگاه ها باید اهتمام لازم را برای مهیا کردن زیرساخت های آموزشی در آغاز سال تحصیلی به کار بگیرند.

نماینده شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر استیضاح وزیر کشور یکی از درخواست‌های ما در مجلس شورای اسلامی است، ‌اما ما منتظر روشن شدن ابعاد مختلف درباره چگونگی فوت مهسا امینی و همچنین پاسخگویی وزیر کشور در رابطه با این مساله هستم.
عضو کمیسیون آموزش مجلس، گفت: تاکید نمایندگان و اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات بر این است که معلمان طرح مهر‌آفرین هم باید طبق قانون، رتبه‌بندی شوند.
نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل جلسه‌ای خاص در مجلس برای رسیدگی به مساله فوت مهسا امینی، اعلام کرد: به خاطر اینکه این اتفاق همزمان با تعطیلی مجلس و سفر نمایندگان به کربلا رخ داده است هنوز جلسه خاصی در مجلس برگزار نشده و رسیدگی و اقدامات اولیه به صورت تلفنی انجام شده است.
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه واردات خودرو جزو ضرورت‌هاست، اظهار کرد: برای اینکه یک رقابتی در صنعت خودرو در راستای ارتقای کیفیت شکل بگیرد و شاهد کاهش قیمت تمام شده خودرو و حمایت از مصرف کننده باشیم، واردات خودرو ضروری است و هدف اصلی قانون گذار از تصویب واردات خودرو همین موضوع است.
رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ماموریت داد تا همه ابعاد حادثه رخ داده برای «مهسا امینی» را با قید فوریت و دقت بررسی کرده و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.
نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی،با اشاره به کما رفتن زنی جوان(مهسا امینی) پس از انتقال به یک مقر انتظامی از سوی گشت ارشاد، گفت: به عنوان نماینده مردم و به عنوان کسی که از مردم رأی گرفته، در چارچوب قانون حتماً این موضوع و موضوعات قبلی را پیگیری خواهم کرد.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از رسانه‌ها حرف‌هایش درباره ربوی بودن فعالیت بانک‌ها را به نادرستی منتشر کرده‌اند گفت که رسانه‌ها در این خصوص شیطنت و صحبت‌ها را تقطیع کرده و در کنار یکدیگر قرار دادند که اگر مطالب به‌صورت کامل منتشر می‌شد، تضادی در آن‌ها وجود نداشت.