مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رییس مجلس با اشاره به تصویب طرح بانکداری گفت: مجلس یازدهم تصمیم گرفته زمینه‌های قانونی لازم و مغفول‌مانده برای تحول در قوانین اقتصادی کشور را با همکاری دولت نهایی کند.
یک نماینده مجلس گفت: این راه و روش ترویج اسلام و هدایت مردم نیست. باید نگاه‌مان را درست و اسلامی کنیم و با افکار اسلامی، دیدگاه‌های اسلامی و راهکار‌های اسلامی دنبال پیاده‌کردن اسلام باشیم. آن‌هم با هدف سعادتمندی مردم در شریعت، نه نگاه کاسبکارانه.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قیمت بلیت هواپیما برای رفت و برگشت زائران حسینی ۶ میلیون تومان تعیین و ابلاغ شده است و بالغ بر ۸ هزار اتوبوس آماده جابجایی زائران هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رفتار طرف آمریکایی اخیرا یک مقدار متفاوت از قبل شده است در نتیجه با توجه به یادداشت اخیر آمریکا ممکن است که دسترسی به توافق زمان ببرد.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: روح قانون مرتبط با واردات خودرو برای تنظیم بازار پاسخگویی به نیاز جامعه، ارتقای تولید داخل، ایجاد رقابت، کاهش قیمت و افزایش کیفیت بوده است؛ اگر قرار است در آیین نامه واردات خودرو این موارد رعایت نشود، بهتر است اساساً آیین نامه‌ای برای واردات خودرو نداشته باشیم.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را مکلف کردند در راستای اجرای قانون جامع حدنگار برای کلیه قطعات اراضی کشاورزی که تا زمان تصویب این قانون دارای تصرفات مفروز بوده و منشأ آن تصرفات قانونی باشد با هر مساحتی سند مفروزی حدنگار با قید کاربری کشاورزی صادر کند.

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس در واکنش به انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: بر اساس آنچه که نسبت به آقای تاج در کمیسیون اصل ۹۰ مفتوح است و همچنین درباره پرونده‌های قضایی که موجود است و ابلاغ شده وزارت ورزش و جوانان حتماً باید به مجلس بیاید و پاسخ دهد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که استیضاح وزیر صمت هنوز پابرجاست و اگر دو وزیر به مجلس معرفی نشوند قطعا دوباره دنبال خواهد شد.
سید شمس‌الدین حسینی گفت: مجلس با آگاهی و تدبیر نه تنها ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف نکرد بلکه نظام ارزی را اصلاح کرد و پیش‌بینی‌های لازم را برای اصلاح نظام ارزی کشور انجام داد