مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

درحالی‌که بسیاری از کارشناسان حل معضلات نظام بانکی را از جمله مهم‌ترین اولویت‌های سیاستگذاری اقتصادی در دولت جدید می‌دانند، به نظر می‌رسد طرح پیشنهادی در مجلس، نه تنها به اصلاح ساختار موجود کمکی نمی‌کند، بلکه می‌تواند مشکلات موجود را به گره کوری تبدیل کند که برای سال‌ها باقی خواهد ماند. در نشستی که گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» در روز شنبه ۱۲شهریور برگزار می‌کند، ضمن بررسی مشکلات فعلی نظام بانکی، به تاثیرات تصویب این طرح بر ساختار اقتصادی کشور پرداخته خواهد شد.
جعفر راستی، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: هدف فراکسیون متمرکز شدن روی موضوعات مهم کشور است و باید به این امر توجه ویژه داشته باشد و ان شاالله در دو سال بعدی موضوعات و مسائل مهم کشور به صورت جدی از سوی فراکسیون پیگیری خواهد شد.
از سوی نمایندگان مجلس؛

وظایف و اختیارات بانک مرکزی تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با به‌کارگیری ابزارهای سیاست‌ پولی و ارزی مورد تأیید شورای فقهی و ایجاد زیرساخت‌های بانکیِ لازم برای تسهیل مبادلات خارجی کشور در طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.
این روزها این ضد و نقیض گوئی رئیس مجلس شورای اسلامی در قالب یک کلیپ در فضای مجازی دست به دست می‌شود همراه با این سؤال که بالأخره بانک‌ها مبتلا به ربا هستند یا نه؟
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگرچه نمی‌توان برای حصول توافق بازه زمانی مشخصی ارائه کرد اما با توجه به وضعیت کنونی معتقدم خیلی به توافق نزدیک شده‌ایم.
نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: مهمترین خواسته ایران بسته شدن پرونده PMD است و باید این اتهامات واهی که مسئله هسته ای ایران نظامی است بسته شود زیرا ایران همواره اعلام کرده است که مسئله هسته ای خود یک مسئله صلح آمیز است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:‌ اگر بخواهیم بار دیگر مسئله تفکیک وزارت صمت را به جریان بیندازیم، مجدداً قسمتی از تصمیم‌گیری‌ها را به بخش تولید و قسمتی دیگر را به حوزه تجارت و بازرگانی می‌دهیم، اقدامی که در اکثر کشورهای دنیا منسوخ شده است.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چگونگی برگزاری کنکور ۱۴۰۱ در مجلس با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بررسی شده است،گفت: سوالات کنکور علوم پزشکی تا یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یکی از کارهای انجام شده توسط بانک مرکزی افزایش حجم تسهیلات‌دهی در رابطه با مسکن، فرزندآوری و ازدواج نسبت به گذشته است.