مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ با بیان اینکه هنوز کمیسیون تلفیق وارد بررسی جزییات لایحه بودجه نشده است، گفت که تاکنون کمیسیون تلفیق مصوبه ای درباره تمدید برنامه ششم نداشته است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: مهم ترین اصل در مدیریت بحران ها موضوع پیشگیری است که ما متاسفانه در پیشگیری بحران ها ضعیف هستیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در واکنش به تحرکات ضدایرانی اخیر پارلمان‌های اروپایی تاکید کرد: هر مصوبه ای علیه سپاه پاسداران با پاسخ قاطع و مصوبات متقابل مجلس ایران مواجه خواهد شد.
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور روزانه ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز تولید می‌شود که ۶۸۰ میلیون متر مکعب در بخش خانگی، ۷۰میلیون متر مکعب به نیروگاه‌ها و ۱۰۰ میلیون متر مکعب مابقی به دیگر صنایع اختصاص می‌یابد که این نشان می‌دهد خادمان ملت تلاش خود را معطوف به عدم قطعی در بخش خانگی کرده‌اند.
رئیس کمیته گاز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: از حدود ۸۹۰ میلیون مترمکعب گاز که وارد شبکه می شود بالغ بر ۶۸۰ میلیون مترمکعب آن در بخش خانگی و تجاری به مصرف می رسد که ادامه این روند تهدیدی برای تولید و صنعت کشور به شمار می رود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: همواره در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی شاهد بوده‌ایم که همواره آمریکایی‌ها ریاکاری سیاسی در قبال ایران داشته‌اند.
نماینده مجلس با بیان اینکه گویا ترجیح می‌دهیم به همین وضعیت که مردم در قهر اجتماعی به سر می‌برند روزها را بگذارانیم عنوان کرد: انتظار داریم گندمی که کاشتیم نتیجه‌اش گلابی شود که این امکان‌پذیر نیست.
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه افزایش حقوق کارمندان فعلا ۲۰ درصد است، گفت: حداقل حقوق کارمندان دولت ۷ میلیون تومان است و معافیت مالیاتی نیز تا سقف ۷ میلیون تومان است.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به جلسه برگزاری تعیین میزان حقوق کارگران، گفت: این جلسه اواخر هفته آینده با حضور نمایندگانی از کارگران، کارفرمایان و دولت برگزار خواهد شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که بودجه سال آتی نیاز به اصلاحات اساسی دارد گفت: با این شرایط نمی تواند ثبات اقتصادی و کاهش چشم گیر تورم را به ارمغان بیاورد و حتما نیاز به اصلاح دارد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از فرار مالیاتی به میزان ۸۰ هزار میلیارد تومان در طول سه سال گذشته خبر داد و گفت که در سه سال گذشته ۸۸۵ هزار فرد حقوقی و ۳/۵ میلیون نفر اشخاص حقیقی مالیات پرداخت نکرده اند.