مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده تهران در مجلس و فرمانده سابق سپاه درباره اقدام اخیر اروپا گفت: سپاه از ۴۳ سال قبل در قانون اساسی ایران و در قوانین مشخص رسما تشکیلات نظامی است. این کاری که امروز اروپایی‌ها انجام دادند از روی عصبانیتی است که مقابل آن‌ها محکم ایستاده ایم.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: تفرقه از دید قرآن و در بیان خدا یعنی در پرتگاه آتش بودن و ما در پرتگاهیم، باید وحدت و انسجام داخلی ایجاد کنیم. وحدت و انسجام داخلی هم مال یک گروه و یک جناح نیست متعلق به کل مردم کشور است.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: اینکه اتحادیه اروپا در شرایط فعلی دست به چنین اقدامی زده است جای تاسف دارد و نشان از درماندگی این کشورها در مقابل اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تاکید کردند: قطعا مردم و نیروهای مسلح پاسخی سخت به اتحادیه اروپا خواهند داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ما مخالف تعطیلی مدارس هستیم چراکه آموزش و پرورش را تعطیل کرده است.
عنابستانی گفت: اگر طرح صیانت پیش از این تصویب شده بود، فضای مجازی به درستی مدیریت شده و نیاز به فیلتر آن توسط دستگاه‌های امنیتی در ماجراهای اخیر نبود.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در قانون اساسی ما، مسئولیت سپاه به صورت دقیق مشخص شده است و به عنوان یک سازمان قانونی ثبت شده و از آن پس نیز تمام چارچوب‌های قانونی را رعایت کرده است.

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ با بیان اینکه هنوز کمیسیون تلفیق وارد بررسی جزییات لایحه بودجه نشده است، گفت که تاکنون کمیسیون تلفیق مصوبه ای درباره تمدید برنامه ششم نداشته است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: مهم ترین اصل در مدیریت بحران ها موضوع پیشگیری است که ما متاسفانه در پیشگیری بحران ها ضعیف هستیم.