مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: درآمدهای استقراضی دولت نباید به سمت هزینه‌های جاری کشور هدایت شود بلکه باید به سمت پروژه‌های تملک دارایی و عمرانی هدایت شود در غیر این صورت شاهد افزایش تورم خواهیم بود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه بهترین شاخص برای استفاده جهت بهینه کردن اقتصاد کشور است، گفت: باید در ساختار سازمان بورس به نوعی املاک را جهت کشف قیمت‌ها و شفاف سازی ظرفیت‌های مالی کشور اضافه کنیم.
روزنامه جوان نوشت:حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و نماینده حامی دولت روحانی در مجلس دهم، به سبک و مشی حامیان روحانی عمل و موضوع تلاش اروپا برای تروریستی دانستن سپاه را به آنچه «اشتباهات سیاسی» ایران دانسته، مرتبط کرده است.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رفت با توجه به وضعیت وصول درآمدهای نفتی و شرایط تحقق مالیات‌ها، دولت تمرکز بیشتری حتی فراتر از لایحه بودجه در واگذاری اموال و سهام شرکت‌های دولتی می‌کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد و گفت: سیاستمداران سوئدی نمی توانند این اسلام هراسی آشکار و طراحی شده را پشت نقاب دروغین آزادی بیان پنهان کنند.

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دغدغه های اصلی فراکسیون زنان مجلس این است که به جامعه بانوان به خصوص در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نگاه ویژه ای شود چراکه تا به امروز جامعه از کارهای بر زمین مانده در این بخش آسیب دیده است.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۲ را دارای پتانسیل تورمی بالا دانست و گفت: پیش بینی تورم حداقل ۴۰ درصدی در سال آینده زنگ خطر جدی برای فعالیت‌های اقتصادی است و باعث زمین گیر شدن تولید و کارآفرینی می شود؛ ما قانونا و شرعا نمی‌توانیم زیر بار لایحه بودجه‌ای برویم که نرخ تورم آن رسما ۴۰ درصد است.
سید نظام موسوی اعلام کرد: جمعی از نمایندگان مجلس طرحی با عنوان اقدام متقابل و متناظر با مصوبات اتحادیه اروپا در راستای صیانت از قانون اساسی و منافع و حقوق ملت ایران تدوین و پیشنهاد کردند که در این طرح اشاره ای مبنی بر بستن تنگه هرمز نشده است.
گزارش از ادعاها و اتهام‌های سریالی عادی‌شده یک فعال اصولگرا

کریمی قدوسی؛ رکورددار دریافت «تکذیبیه»

جواد کریمی قدوسی هر از گاهی، ادعاهایی را در رسانه ها مطرح می کند و بعد از تکذیب یا رد آن ادعاها و اتهام ها، برای مدتی سکوت می کند. حالا این نماینده جبهه پایداری بر طبل مصاحبه های جنجالی خود زده و مدعی دستگیری یکی از وزرای دولت روحانی شده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیشنهاد دادیم در صورتی که شورای اروپا علیه سپاه مصوبه‌ای را نهایی کند، در مذاکرات برجامی تجدیدنظر جدی شود.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: اگر اروپایی ها همان طوری که به سازمان مجاهدین خلق اجازه دادند که در جلسات علنی و غیرعلنی اتحادیه اروپا شرکت کنند، فرصتی در اختیار تشکل‌های مردم نهاد ایران می‌دادند تا در آنجا جنایات گروه‌های تروریستی را به تصویر بکشند، دیگر اجازه نمی‌دادند سازمان مجاهدین خلق به کنگره آنها راه پیدا کند.
احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان در محکومیت مصوبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قرائت کرد.