مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس بنیاد زنان متخصص هدف از تشکیل این بنیاد را «نمایش رخ تخصصی و کم نظیر بانوان ایران اسلامی» عنوان و اظهار کرد: اگر قرار باشد یک قیاس و هماورد طلبی در دنیا صورت بگیرد، بسیاری از زنان توانمند ایرانی، توانمندتر هستند.

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: بنده معتقدم که راهگشاترین مسیر پیش روی ما تبیین مسائل است و بهترین بستر برای انجام این کار فضای مجازی است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح حق قانونی مجلس است و در این زمینه استیضاح ۹ وزیر که به امضای حداقل ۱۰ نماینده مجلس رسیده روی میز هیئت رئیسه قرار گرفته است.
نماینده ادوار مجلس گفت: مجلس شش ماه برنامه هفتم را تمدید بکند؛ اول بودجه تصویب شود و بعد با دقت و فرصت برنامه را بررسی کنند. چون این بودجه دو دوازدهم یا سه دوازدهم یعنی حیران کردن دستگاه ها، یعنی دستگاه های اجرایی اول فروردین نمی دانند چه کنند که این هدر دادن وقت و منابع است.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ با اشاره به اینکه اعضای هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه 1402 کشور در جلسه امروز این کمیسیون مشخص می‌شوند، گفت: کلیات لایحه بودجه 1402 کشور در هفته جاری به تصویب می‌رسد.
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال جاری آن‌طور که باید و شاید اعتبارات برای کمک معیشتی به مردم و محرومیت زدایی تخصیص نیافت اما انتظار می رود در بودجه ۱۴۰۲ برای معیشت مردم اقدام عملیاتی شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اگر تا پایان سال فرصت بررسی و تصویب کل لایحه بودجه سال آینده وجود نداشته باشد، مجلس خودش می‌تواند رأسا بودجه سه دوازدهم بررسی و تصویب کند.
یک نماینده مجلس گفت: تغییر رئیس بانک مرکزی تاثیری در بازار نداشت و دیدیم که قیمت دلار چند روز پایین رفت اما مجددا سیر صعودی را پیش گرفته است. پس علت اصلی وضعیت بازار، تیم اقتصادی و در راس آن وزیر اقتصاد است.
سیدابراهیم رئیسی گفت:  پنج دی ماه هم لایحه بودجه تقدیم مجلس شد. دوبخشی‌ شدن بودجه منجر به این شد که بخش تبصره و احکام قبلاً ارسال شود و با دومرحله‌ای شدن تصویب و تدوین بودجه طبیعتاً بخش مربوط به جداول را امروز به مجلس تقدیم می‌کنیم.

بعد از بی توجهی دولت رئیسی به توصیه مراجع تقلید مطرح شد

حضور برخی «بی عرضه ها» در مسئولیت های کلیدی

نمایندگان مجلس با تاکید بر نظر مراجع تقلید معتقدند حضور افراد بی عرضه در مسئولیت های کلیدی منجر به تصمیمات اشتباه در سیاست های اقتصادی شده است.
نماینده چابهار در مجلس گفت: از رئیس جمهور انتظار داریم بحث فضای مجازی را جدی بگیرند و پلتفرم هایی که فیلتر شدند و باعث بیکاری حجم عظیمی از مردم شدند را باید آزاد کرد نمی شود ما و شما دنبال تیک آبی و خاکستری باشیم اما مردم دسترسی نداشته باشند.
بررسی تعاملات دولت و مجلس؛

از طلاق عاطفی تا تقابل بودجه‏‏‌ای

اصولگرایان به‌خصوص نمایندگان مجلس تلاش بسیار کردند که در سال 1400 و در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری یک رئیس‏‌جمهور هم‌طیف و انقلابی روی کار آید تا بتوانند در یک هم‏‏‌راستایی و همراهی با دولت منتخب کارها را به پیش ببرند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه شاهد کسری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی در تبصره ۱۴ بودجه ۱۴۰۱ هستیم گفت: ۸۴ درصد درآمدهای بودجه عمومی در ۹ ماهه محقق شده که با اضافه شدن سهم صندوق می‌توان گفت درآمدها ۱۰۰ درصد محقق خواهد شد.