مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که جلسه علنی یکشنبه هفته آینده (۱۶ بهمن) برای حضور نمایندگان در حرم امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی زودتر به پایان می‌رسد.

درست روز بعد از اینکه «مرتضی آقاتهرانی»، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و البته رییس شورای مرکزی جبهه پایداری مدعی شد که طرح معروف صیانت در مراحل پایانی بررسی در مجلس است، وزیر ارتباطات هم در حاشیه نشست هفتگی هیات دولت هم از مجرای قانونی فیلتر تلگرام و اینستاگرام در وضعیت فعلی کشور گفته است که مصوبه فیلتر شدن اینستاگرام و تلگرام ربطی به وزارت ارتباطات یا حتی دولت ندارد،
تصمیم گیری شورای عالی سران قوا درباره تشکیل هیاتی هفت نفره برای فروش اموال مازاد دولت یا آنچه «طرح مولدسازی اموال دولت» نامیده شده، گمانه زنی ها درباره چرایی تشکیل این شورا و نگرانی از تکرار برخی اتفاقات ناگوار مثل پرونده املاک نجومی را مطرح کرده است.
​متن مصوبه کمیسیون اجتماعی که مورد بررسی کمیسیون حقوقی و قضایی قرار گرفته به شرح زیر است: «زنانی که برای خروج از کشور نیاز به اذن همسر دارند، در صورت خودداری غیرموجه وی از اعطای اذن، می‌توانند ضمن تقدیم دادخواست، مدارک و مستندات خود مبنی‌بر ضرورت خروج از کشور را به دادگاه خانواده تسلیم کنند. دادگاه خارج از نوبت نسبت به موضوع رسیدگی کرده و در صورت احراز ضرورت امر، عنداللزوم پس از اخذ تأمین مناسب، اذن خروج از کشور با ذکر مدت و دفعات سفر خواهد داد.
روابط عمومی مجلس، خبر سخنگوی کمیسیون قضایی را رد کرد

تکذیب مصوبه «بهارستان» درباره «شرط خروج زنان از کشور»

روابط عمومی مجلس اعلام کرد: حتی در مصوبه کمیسیون اجتماعی ، در خصوص زنان متاهل به جای دادستان با اعطای اختیار به دادگاه خانواده که دارای تجربه لازم در این خصوص هستند  سعی در تسهیل قانون گذرنامه فعلی شده است تا همسر نتواند با دلایل غیر موجه جلوی خروج بانوان از کشور را بگیرد.
نایب رئیس کمیسیون عمران گفت: علی رغم تمام مشکلاتی که تحریم ها برای ایرلاین ها در تامین قطعات هواپیما ایجاد کرده است، کمیسیون عمران شدیدا مخالف افزایش قیمت بلیت هواپیما بوده و به صورت جدی این موضوع را دنبال خواهد کرد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ باید مراقب باشیم به جای جهاد تبیین یاس و ناامیدی در جامعه ایجاد نکنیم.

نماینده مردم تهران ضمن انتقاد از مولدسازی دارایی‌های دولت از روسای دولت و مجلس خواست تا اجازه ندهند عده‌ای در حاکمیت و با اختیارات خودخوانده، اقتصاد هاشمیسم را این بار به دست آنها تداوم بدهند.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی خطاب به کارگزاران کشور گفت: مسائل و مشکلات عدیده در مقابل راه پیشرفت ملت ایران قابل برطرف شدن است و قوای سه گانه باید در شیوه مدیریت خود تجدید نظر کنند.

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر شاهد جذب نیروهایی در دخانیات هستیم که هیچ ضابطه ای نداشته فلذا از سازمان بازرسی، کمیسیون اصل 90 مجلس و دیوان محاسبات انتظار می رود به این موضوع رسیدگی کنند.

نماینده مردم تهران گفت: در سال آینده پیش‌بینی فروش یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت با نرخ ۸۵ دلار شده است، این اعداد با کدام مطالعات وفق داده شده در حالی که در سطح دنیا پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت در سال ۲۰۲۳ حدود ۷۵ دلار است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ میزان درآمدهای دولت ۶۹۸ همت بود که در بودجه سال ۱۴۰۲ به ۹۷۸ همت افزایش یافته است یعنی درآمدهای مالیاتی و گمرکی ۳۷ درصد افزایش پیدا کرده است.