مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به تکنولوژی که چین در اختیار دارد و تجربه کاری که چینی ها در ایران دارند می توانند نقش بسزایی در توسعه و رشد کشور داشته باشند.


عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی در خصوص کارشکنی‌های احتمالی در خصوص اجرا نشدن مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نوسازی بافت‌های فرسوده می‌تواند از ظرفیت قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری استفاده کند.
نماینده مردم تهران گفت: از بین صندوقهای بازنشستگی، صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، صندوق بازنشستگی کارکنان فولادو صندوق وزارت اطلاعات از طریق منابع داخلی خود قادر به پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان خود نبوده و در بودجه سالیانه به صورت مستقیم مبالغ قابل توجهی به آنها اختصاص می‌یابد.
رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: هیچ اقدام نظارتی در مجلس به نتیجه نمی‌رسد، چون رودربایستی سیاسی وجود دارد. گاهی این اتفاق در نظام پارلمانی صورت می‌گیرد، اما در نظام ریاستی باید قوه مقننه در مقابل قوه مجریه باشد و از حقوق مردم جامعه دفاع و پیگیری کند. در نظام ریاستی، این مقابل هم بودن جریان را تکمیل کرده و به سمت توسعه می‌برد.
نماینده کازرون گفت: ما باید این بی اعتمادی که مردم دچارش شدند را از بین ببریم، چطور؟ اینکه نقش خواص را به خصوص خواص سیاسی را در نظر بگیریم. ما می‌بینیم مشارکت بالایی در سال ۸۸ داشتیم که بی‌سابقه بود اما ببینید چطور این شادی را به کام مردم و نظام تلخ کردند؛ جناح‌های سیاسی که نمی‌خواستند قاعده انتخابات را بپذیرند، آن‌ها باید برگردند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با مصوبه اعضا وام زوجه تا ۲۳ سال و زوج تا ۲۵ سال به‌مبلغ ۲۰۰میلیون تومان (در مجموع ۴۰۰میلیون تومان) و وام ازدواج سایر افراد نیز برای هرکدام از زوجین به‌مبلغ ۱۵۰میلیون تومان (در مجموع ۳۰۰میلیون تومان) تصویب شد.
رحمت الله فیروزی گفت: سیره بخشش و عفو در وجود پیامبر اکرم (ص) و ائمه ما وجود دارد و امیدوار هستیم افرادی که مورد عفو قرار می گیرند این ملاطفت و مهربانی مقام معظم رهبری را به دیده منت نگاه کنند.


نایب رئیس کمیسیون گفت: برای دنیا ثابت شده است که جمهوری اسلامی ایران اهل گفت و گو است اما قرار نیست ما، هم پشت دیوار مذاکره بمانیم و هم تحریم ها را بپذیریم.

نماینده مردم بروجن در مجلس گفت: این مسیر اتحادآفرین باید امتداد یابد چراکه جامعه ایران امروز به وحدت و همبستگی نیاز دارد.
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی، گفت: همکاری دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی و ایجاد قرارگاه محرومیت زدایی در مجلس با هدف پیشرفت خدمات رسانی زیر ساختی در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، آب شرب و کشاورزی، طرح‌های هادی روستایی، بهداشت و درمان گام‌های موثری برداشته شد.