مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس؛

مالیات بر دخانیات باید بیشتر شود

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: کشور ما ضعیف‌ترین کشور در اعمال مالیات بر دخانیات است که همین مسئله باعث رشد مصرف سیگار و کاهش سن اعتیاد در کشور شده است.
رییس مرکز پژوهش های مجلس، در همایش ملی چالش ها و ضرورت های نگهداشت زیرساخت های کشور، عنوان کرد: آمار نشان می دهد اگر امروز با یک رویکرد و برنامه ریزی منسجم نسبت به نگهداشت زیرساخت های کشور هزینه کنیم به نسبت یک به چهار براساس هزینه های آتی برای بهسازی و بازسازی، صرفه جویی خواهیم کرد.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم گیری در خصوص تعیین نرخ بلیت هواپیما باید توسط یک گروه کارشناسی صورت گیرد تا هم حقوق مصرف کننده رعایت شود و هم حقوق ایرلاین‌ها در نظر گرفته شود.
نماینده تهران گفت: با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان می‌توان تمایزات و جذابیت‌های حکمرانی دینی در برابر رویکرد سکولاریستی حاکم بر جهان را در نحوه مواجهه رهبر انقلاب با مخالفان و قاطعیت توأم با مدارای ایشان با جدا کردن حساب فریب خوردگان از صحنه گردانان با فرمان عفو عمومی مشاهده کرد.

نماینده مردم اهواز گفت: امیدواریم عفو عمومی زندانیان با موافقت مقام معظم رهبری تجربه‌ای باشد برای متولیان حوزه فرهنگ به منظور ارتباط با نسل‌های آینده، چرا که این اقدام اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای قالیباف در این جلسه تاکید کرد که براساس نظام نامه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، هر تصمیمی که این شورا می گیرد اگر چنانچه لازم باشد بیش از مدت تعیین شده اجرای آن ادامه یابد، باید لایحه اش تقدیم مجلس شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موافقت حکیمانه رهبری با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر جلوه دیگری از رویکرد محبت آمیز و پدرانه ایشان با فرزندان خود را به نمایش گذاشت.

یک عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار از تهیه طرح استفساریه ای ‌در واکنش به تصمیم شورای رقابت برای جلوگیری از عرضه خودرو در بورس خبر ‌داد و گفت که احتمال طرح شکایت از شورای رقابت به دیوان عالی کشور وجود دارد.
نایب رئیس فراکسیون گفت: درصد تخصیص اعتبارات فقرزدایی از ۳۶ درصد فراتر نرفته است و موازی کاری نهادهای متولی محرومیت‌زدایی منجر به هدر رفت منابع شده است.