رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خبر داد:

تعیین تکلیف تشکیل سازمان گردشگری تهران تا پایان امسال

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد که بر اساس احکام برنامه چهارم توسعه شهر تهران شهرداری باید لایحه خود در خصوص تأسیس سازمان گردشگری شهرداری تهران را به شورای شهر ارائه کند و شورای شهر نیز تا پایان سال فرصت دارد که این لایحه را بررسی کند.
تصویر تعیین تکلیف تشکیل سازمان گردشگری تهران تا پایان امسال

به گزارش سایت خبری پرسون، نرگس معدنی پور، در خصوص سرانجام ایجاد سازمان گردشگری در شهرداری تهران، گفت: بر اساس احکام برنامه چهارم توسعه شهر تهران شهرداری می‌بایست سازمان گردشگری با هدف ساماندهی مراکز گردشگری خود ایجاد کند.

وی با بیان اینکه به تازگی جلسه‌ای را برای پیگیری اجرای احکام و برنامه‌های چهارم توسعه برگزار کردیم که در آن مفصل به مسئله گردشگری توجه شد، اظهار کرد: در برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران در خصوص تشکیل سازمان گردشگری و در کل ارائه لایحه‌ای از سوی شهرداری برای تعیین تکلیف مدیریت واحد سازمان‌ها و مراکز تفریحی شهرداری تأکید شد که شهرداری نیز در این زمینه پیشنهادات مختلفی ارائه کرد.

معدنی پور با اشاره به اینکه پیشنهادات شهرداری تهران در خصوص مدیریت یکپارچه مراکز گردشگریش متفاوت بود، اما هنوز به صورت مکتوب به ما پیشنهادات خود را ارائه نکردند که نسبت به بررسی آنها اقدام کنیم، گفت: برخی معتقدند که ایجاد یک سازمان برای ساماندهی گردشگری در پایتخت مناسب است اما برخی دیگر معتقدند که راه اندازی یک هلدینگ که چند شرکت در آن ادغام شود نیز راهکار خوبی است اما هنوز پیشنهادات به صورت مکتوب ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شورای شهر مصوبه‌ای در خصوص یکپارچه سازی سیاست‌گذاری خانه موزه‌های پایتخت داشت که یک ستادی تشکیل و نرخ گذاری بر اساس تصمیمات شورای راهبری بود، ادامه داد: این مصوبه به یکپارچه سازی بخشی از مدیریت مراکز گردشگری و تفریحی کمک کرد؛ اما باید یک سازمان یا هلدینگ ایجاد شود که پس از ارائه پیشنهادات توسط شهرداری، در خصوص این موضوع تصمیم گیری می‌شود.

معدنی پور تاکید کرد: بر اساس برنامه چهارم توسعه شهر تهران، شهرداری تهران باید در سال ۱۴۰۲ لایحه پیشنهادی خود را به شورا بدهد و شورا هم باید در این خصوص در سال جاری تصمیم گیری کند و به عبارت دیگر در سال جاری باید پرونده تاسیس سازمان گردشگری بسته شود.

منبع: ایسنا

489767