گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: در پی مذاکرات اخیر بین مقامات ایران و عراق در جریان سفر الکاظمی به تهران، قرار شده سهمیه زائران ایرانی برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی افزایش پیدا کند و میزان این افزایش در جریان مذاکراتی که بین مسئولان اجرایی دو کشور انجام می‌شود، مشخص خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی‌ در نامه ای به وزیر خارجه و رییس سازمان حج و زیارت خواستار اطلاع رسانی دقیق درباره زمان اجرایی شدن توافق صورت گرفته برای لغو روادید بین ایران و عراق و سرانجام تصمیمات جهت بازگشایی مرزهای زمینی جهت شرکت در راهپیمایی اربعین شد.

پس از رفع نقص سامانه سماح؛

پیش ثبت‌نام اربعین شروع شد

سامانه ثبت‌نام اربعین که در ساعات اولیه امروز از دسترس خارج شده بود، پس از رفع نقص، با اعلام شرایط سفر اربعین، برای پیش ثبت‌نام در دسترس قرار گرفت.

یک فعال حوزه گردشگری با بیان اینکه متأسفانه در جستجوی گوگل غار علیصدر به عنوان غار تعطیل شناخته شده است، مطرح کرد: مسئولان به اشتباه اسم غار علیصدر را بهشت خاموش گذاشته‌اند در حالی که علیصدر خاموش نیست و ما خاموشیم اگر علیصدر بهشت است که نمی‌تواند خاموش باشد!
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در نامه ای به ادارات کل میراث استان ها عنوان کرد که فعالان گردشگری بدون در نظر گرفتن شرایط گروه سنی نسبت به ثبت نام و ارائه اطلاعات برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

برخی از کارشناسان گذرنامه‌های کاغذی را به‌عنوان ابزار محرومیت مورد انتقاد قرار داده‌اند، دیجیتالی‌شدن گذرنامه‌ها می‌تواند کارایی را بهبود، هزینه‌ها را کاهش و درعین حال سفرهای برون مرزی را افزایش دهد و به رفع کمبود نیروی کار کمک کند.
با پرسون سفر کنید؛

دیدنی های جذاب شهر تبریز

شهر پر راز و رمز تبریز، پایتخت استان آذربایجان شرقی، نفش زیادی در زمینه های اقتصادی و سیاسی کشور از قدیم تا کنون داشته است.
همزمان با اعلام موافقت دولت عراق برای حضور ۳۰ هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین، پیش ثبت‌نام اربعین متوقف شد. بنا براعلام کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین قرار بود پیش ثبت‌نام از امروز آغاز شود.

می گویند این شهر توسط جنیان بنا شده است؛

شهر باستانی پترا، یکی از عجایب جهان!

شهر باستانی پترا واقع در جنوب اردن شهر تاریخی بسیار عجیب که در دوران نبطی ها بنا شده است.
دولت عراق اعلام کرده در اربعین فقط مرزهای هوایی را به روی زائران باز می‌کند و آن‌ها را بدون ویزا نمی‌پذیرد.

45 سال از کشف بزرگترین غار آبی آسیا توسط چند زمین شناس انگلیسی می گذرد. غاری زیبا و شگفت انگیز در دامنه کوه شاهو که محققان فرانسوی تخمین زده اند حدود 65 سال پیش متولد شده است.

در حالی‌که هنوز موضع عراق درباره اربعین در شرایط کرونایی امسال اعلام نشده، کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین زمان و شرایط پیش‌ثبت‌نام از متقاضیان زیارت کربلا در اربعین را اعلام کرد.

پرسون گزارش می دهد؛

سفر به دره های دیدنی ایران

دره های ایران مکان های زیبایی برای سفر و پیکنیک به همراه خانواده و دوستان هسنتد.
رییس هیأت مدیره یکی از انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری گفت: گره کوری که با پراندگی متولیان گردشگری و انشقاق و شکاف در تشکل‌های خصوصی ایجاد شده، فقط به دست رییس‌جمهور باز می‌شود، حتی مجلس هم نمی‌تواند این گره را باز کند.

از سرزمینهای سرد سیبری به سمت جنوب دریای خزر؛

ورود خوتکای پرسفید؛ پیش قراول پرندگان مهاجر به تالاب‌های گیلان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از آغاز مهاجرت خوتکای پرسفید به تالاب های گیلان خبر داد و گفت: در حال حاضر و تا اعلام چگونگی صدور پروانه شکار هر گونه اقدام به شکار پرندگان مهاجر از هر نوع و گونه ممنوع بوده و با متخلفین طبق ضوابط برخورد خواهد شد.