گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

عضو هیات مدیره جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور:

تعطیلات سراسری پایان هفته فقط یک حلقه از زنجیره رونق گردشگری در ایران است

عضو هیات مدیره جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور گفت: مصوبه تعطیلات سراسری پایان هفته را باید تنها یک حلقه از زنجیره‌ای که می‌تواند به گردشگری کشور کمک، دید.
معاون سازمان بنادر عنوان کرد؛

چمخاله؛ در مسیر قطب گردشگری دریایی کشور

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چمخاله با توجه به زیرساخت‌های موجود می تواند قطب گردشگری دریایی کشور شود.
مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با تاکید بر اجرای مشوق‌های گردشگری برای سفر مردم به این جزیره گفت: به دنبال تقویت سفر‌های زمینی به کیش با مشوق‌های جذابی همچون بنزین رایگان هستیم که در تیرماه عملی خواهد شد.
سفر به زیر زمین برای تماشای شهری برآمده از دل تاریخ، شگفت‌انگیز است. با ما همراه باشید و درباره واقعیت‌هایی از شهر زیرزمینی نوش‌آباد بدانید.
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی مطرح کرد؛

سرگردانی مسافران در تهیه بلیت هواپیما

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر به دلیل مسائل ایرلاین‌ها و کاهش شدید تعداد پروازها، بلیت هواپیما یافت نمی‌شود و مسافران در تهیه بلیت هواپیما دچار سرگردانی‌اند.
هتل های اقتصادی استانبول برای افرادی که قصد دارند مدت زمان طولانی در استانبول بمانند عالی و مقرون به صرفه است. ترکیه و شهر زیبای استانبول یکی از مقاصد اصلی سفر های ما ایرانیان می باشد. به همین دلیل افراد با بودجه های مختلف به دنبال ارزانترین و مقرون به صرفه ترین هتل های موجود در این شهر برای اقامت هستند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره گل محمدی لاله‌زار بردسیر، روز جمعه دوم تیرماه جاری در سایت گردشگری این منطقه گفت: برای حضور بیشتر مردم در این جشنواره تورهای گردشگری راه‌اندازی می‌شود.
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به مناسبت فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، گواهی نامه رانندگی بین المللی را با ۵۰ درصد تخفیف برای زوج‌های جوان صادر می‌کند.
به گفته فعالان بخش گردشگری، تعطیلات در ترکیه حتی برای گردشگران خارجی گران شده است.
رئیس آژانس مسافرتی آنلاین آگودا گفت که رزرو سفرها به خارج از کشور چین در حال حاضر اندکی بیش از نیمی از سطوح قبل از همه‌گیری و در حال بازگشت به اعداد سال ۲۰۱۹، تا پایان امسال یا اوایل سال ۲۰۲۴ است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خبر داد:

تعیین تکلیف تشکیل سازمان گردشگری تهران تا پایان امسال

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد که بر اساس احکام برنامه چهارم توسعه شهر تهران شهرداری باید لایحه خود در خصوص تأسیس سازمان گردشگری شهرداری تهران را به شورای شهر ارائه کند و شورای شهر نیز تا پایان سال فرصت دارد که این لایحه را بررسی کند.
معاون میراث فرهنگی در آیین تکریم مدیران جدید مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، بر راه‌اندازی سریعتر تالار «رجال عصر پهلوی» در این مجموعه تاکید کرد.
به دنبال واکنش‌های متفاوت از سوی کاربران فضای مجازی پیرامون ماجرای حافظیه شیراز و شیوه مواجهه مسئولان در فارس با این مسئله، روابط عمومی استانداری فارس، اطلاعیه صادر و با ارائه توضیحاتی، برای تبیین افکار عمومی اقدام کرد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو تبیین کرد:

همایش پیاده روی منطقه آزاد ماکو، یک تیر و چند نشان

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی منطقه آزاد ماکو همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست، نمونه ای از نشاط اجتماعی در جامعه محلی، ایجاد انگیزه و ترویج ورزش های همگانی و صیانت از محیط زیست را در این منطقه به نمایش می گذارد.


وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر از ثبت رکورد بیشترین تعداد گردشگر ماهانه در این کشور خبر داد.