گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

سرتاسر کشور عزیز ما ایران پر از جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی است که هر مسافر و گردشگری را مجذوب خود می‌کند. انتخاب مقصد برای شروع ایرانگردی کار چندان آسانی نیست؛ چراکه شهرهای زیادی در ایران هستند که برای شروع سفر مناسب بوده و تمدن و فرهنگ ایرانی در آن‌ها هویداست.
معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: این تأسیسات در مساحتی بیش از 30 هزار مترمربع و با حجم سرمایه‌گذاری چهار هزار و 500 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث می‌شوند.
اعزام زائران ایرانی به عمره تا ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ به تعویق افتاد. قرار بود اعزام کاروان‌های ایرانی از فردا (۲۸ آذرماه) آغاز شود.
کاخ نیاوران محل سکونت آخرین پادشاه ایران، یعنی محمدرضا پهلوی بود. این کاخ در باغی سرسبز و زیبا واقع شده است و یکی از زیباترین نمونه‌های معماری ایرانی‌اروپایی به حساب می‌آید.
یکی از انگیزه‌های سفر به چین بازدید از دیوار چین است. دیوار چین را می‌توان مشهورترین جاذبه تاریخی و توریستی چین دانست. دیواری که بزرگ‌ترین سازه ساخته شده به دست بشر است؛ و دارای رازهایی عجیب و تاریخچه‌ای طولانی است.
کوه صفه به عنوان یکی از نمادهای شاخص شهر، در رشته کوه زاگرس و در جنوب اصفهان واقع شده است. این کوه با ارتفاع 2251 متر از سطح دریا و صخره‌های بلند از نظر کوهنوردی تخصصی محسوب می‌شود و همواره میزبان کوهنوردان است.

وجود قلعه شاهدژ در قله کوه، چشمه خاچیک، یادمان شهدا، فضاسازی مسیرهای پیمایش در پایین‌دست، تله کابین و بولینگ این نماد کهنسال اصفهان را به جاذبه‌ای گردشگری برای غیر کوهنوردان تبدیل کرده است.
تهران، پایتخت ایران و بزرگترین شهر خاورمیانه است که صدها مکان تفریحی متنوع را در خود جای داده است.آیا به این فکر کرده‌اید که برای تفریح و گردش در شهر پرهیاهوی تهران از کجا شروع کنید؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.
جنگل منطقه «لفور» شیرگاه استان مازندران، بخشی از جنگل‌های چند میلیون ساله هیرکانی است که دارای پوشش گیاهی متنوع و آبشار‌های متعدد است و سد زیبای «لفور» نیز در این منطقه واقع شده که جاذبه‌های طبیعی بکر و تاریخی زیادی دارد و به همین دلیل این منطقه از جاذبه‌های گردشگری شمال کشور به شمار می‌رود که این روز‌ها رنگ و بوی پاییزی به خود گرفته است.
در این مقاله، لیستی از جاذبه‌های گردشگری را به شما ارائه دادیم که در مجموعه تفریحی قشم واقع شده‌ و امکانات متنوعی در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر علاقه‌ مند به سفرهای پرماجرا و تجربه‌های مهیج هستید، جزیره قشم با کلکسیونی از بازی‌های هیجان‌آمیز و تفریحات فوق‌العاده منتظر شما است.
ابراهیم پور فرج، رییس انجمن تورگردانان ایران:

توریستی به ایران نمی‌آید؛ حتی مجانی

مشکل اصلی صنعت ما این است که مدت هاست دیگر اروپایی‌ها و... به ایران نمی‌ایند و تنها توریست های ما افرادی هستند که به اماکن زیارتی می‌روند.
انس و علاقه انسان‌ به طبیعت و حیات وحش باعث شده آدم‌ها گاه و بیگاه با هر مکافاتی خودشان را به قله کوه‌ها و اعماق اقیانوس‌ها و نقاط دوردست بکشانند، تا سر از کار موجوداتی که دور از چشم آنها زندگی می‌کنند، دربیاورند.
در ذهن بسیاری از مردم، تهران به‌عنوان شهری پردود و شلوغ شناخته می‌شود؛ غافل از اینکه این شهر، دیدنی‌های طبیعی بسیار زیادی هم دارد که نمونه آن را در کمتر جایی می‌توان یافت. طبیعت بکر و دوست‌داشتنی که برای فرار از هیاهوی شهر می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
روزگار به دستش عصای پیری داده و رنگ از صورتش گرفته است و در حسرت ایام گذشته، خواب خادم‌باشی را می‌بیند که هر روز دستی بر سر و رویش می‌کشید تا مبادا فرسوده و تخریب شود.
اگر به جنوب ایران سفر کنید، هیچ نگرانی‌ای بابت خرید سوغاتی نخواهید داشت؛ زیرا شهرهای جنوبی ایران مملو از خوراکی‌های خوش‌طعم و صنایع‌دستی زیبا و جذاب هستند که باعث می‌شود بتوانید برای هر سلیقه‌ای سوغاتی پیدا کنید!
معاون هماهنگی و امور گردشگری استانداری فارس خبر داد:

شیراز قطب گردشگری سلامت با پذیرش بیش از 8 هزار بیمار داخلی و خارجی

معاون هماهنگی و امور گردشگری استانداری فارس گفت: در مدت 8 ماهه سال جاری 8 هزار و960 بیمار داخلی و به وِیژه از کشور های دیگر برای درمان در بیمارستان های شیراز پذیرش شدند.
سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه با اشاره به پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور، گفت: با بررسی‌های کارشناسی مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی پس از دریافت مجوز حقوقی این هتل کلینیک، این پروژه را برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی کند.