گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد:

بیش از 2500 پروژه‌ گردشگری در حال ساخت در‌ کشور

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بیش از 2 هزار و 500 پروژه‌ گردشگری در کشور‌ در حال ساخت است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه نباید اینگونه مطرح شود که پیگیری این موضوع در شأن وزیر نیست، یادآور شد: افتخار یک وزیر خدمت به مردم است و باید مشکلات مربوط به سرویس‌های بهداشتی و محل اقامه نماز در نقاط مختلف کشور به خصوص در جاده‌ها برطرف شود که این امر افتخار ما است.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم تسهیل تردد گردشگران خارجی است، گفت: تاکنون امکان سفر گردشگران کشورهای عراق و ترکیه با خودروهای شخصی به کشورمان فراهم شده است و طی ماه‌های آینده ارمنستان هم اضافه خواهد شد.
رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران از افزایش نرخ هتل‌ها در سراسر کشور خبر داد و میانگین این افزایش را ۲۵ درصد اعلام کرد.

خیابان ولیعصر تهران که طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه است؛ جنوب و شمال تهران و مناطق یک، ۳، ۶ و ۱۱ را به هم متصل کرده و مظهری از دوگانگی سنت و مدرنیته و طبقات اجتماعی متفاوتی را نیز در خود جای داده است.
در سفرهای پاییزی «مقصد مهم نیست، بلکه باید از مسیر لذت برد» بیش از هر زمان دیگری معنا پیدا می‌کند؛ سفر در دل پاییز و گام برداشتن در روستاهای نارنجی‌پوش تجربه‌ای منحصربه‌فرد است که می‌تواند خاطرات متفاوتی را برای هر شخصی ثبت کند.
یکی از قدیمی‌ترین پاتوق‌های مذهبــی و هیئت‌هــای تهــران و میراث خانــدان سیدشــیرازی اســت کــه قدمتــش بــه دوره قاجــار برمی‌گــردد. در اینجــا حــدود ۳۱جلــد کتــاب چــاپ ســنگی نگهــداری می‌شــود و منبــر چوبی۱۳۷ساله دارد.

در دوران پهلوی دوم قرار بود اراضی عباس‌آباد که اکنون پهنه‌ای سرسبز با فضاهای فرهنگی و تفریحی متعدد است، به شهستان پهلوی یا محلی برای استقرار نهادهای حکومتی رژیم تبدیل شود. با پیروزی انقلاب اسلامی اما طرح اجرا نشد و به جای آن اراضی عباس‌آباد با ساخت فضاهای فرهنگی در اختیار شهروندان قرار گرفت.
سیلند در واقع یک ریز ایالت است که در ده کیلومتری سواحل انگلستان واقع شده‌است. این سکوی دریایی تاریخچه بسیار پرباری در پشت خود دارد که باعث شد کشوری باشد که برای ورود به آن باید پاسپورت داشته باشید. این کشور حتی پاسپورت خود را دارد که می توان از آن برای سفر به شصت کشور مختلف در سراسر جهان استفاده کرد.
تهران‌گردی به وقت قاجار؛

سرنوشت زیباترین عمارت تهران

خانه‌ها از معدود جاهایی‌ هستند که شاهد کودکی، جوانی، بزرگسالی و پیری انسان‌ها هستند و گاهی در آنها اتفاقاتی روی می دهد که ممکن است سرنوشت یک کشور را تغییر دهد. خانه‌ها برای سال‌های سال یک‌گوشه آرام می‌نشینند و نظاره‌گر تاریخ در حال گذر بشری می‌شوند.
در کلامی ساده‌تر، گردشگری روستایی که شاخه‌ای از صنعت عظیم گردشگری به شمار می‌آید، تمام فعالیت‌های گردشگری در این محیط‌های دل انگیز را در برمی‌گیرد. از سبک زندگی و هنر و فرهنگ گرفته تا میراث نواحی و تاریخ و خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها و صنایع سنتی و منحصربه‌فردی که امکان تعامل بین ساکنین روستا و گردشگران را فراهم می‌کند.
رئیس اداره نظارت خدمات و دفاتر گردشگری میراث‌فرهنگی کردستان:

صدور نخستین گواهی‌نامه حرفه‌ای گردشگری سلامت در بانه

رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات و دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از صدور نخستین گواهی‌نامه حرفه‌ای گردشگری سلامت در شهرستان بانه خبر داد.
معبری برای آرامش رهگذران؛

مرمت «ساباط معتمد» در جنوب استان فارس

ساباط، معبری تاریخی برای آرامش رهگذران خطه جنوب فارس و یکی از مناطق گرم کشور است تا فرد پیاده در مسیر حرکت خود در یک توالی مناسب در فضای سایه‌ قرار گیرد، که نشان می‌دهد معماری در گذشته تا چه حد به نیاز و آسایش مردم توجه داشته است.

خانه‌های تاریخی تهران یکی از اصلی‌ترین بخش های جاذبه‌های تاریخی هر شهری هستند. خانه‌هایی که هر کدام داستانی در دل خود دارند و انگار زنده مانده اند تا تاریخ را به دست نسل های آینده برسانند. سبک معماری و دکوراسیون داخلی این خانه‌ها اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش ویژگی‌های خاص این خانه‌هاست.
در نشست مجمع تشکل‌های ملی گردشگری مطرح شد؛

نارضایتی از هتل‌های ۵ ستاره و درخواست جلسه با شورای امنیت

فعالان گردشگری در نشستی با حضور معاون گردشگری، با اعتراض به وضعیت هتل‌ها، سرویس‌های بهداشتی، اینترنت و اقامتگاه‌های غیرمجاز، تشکیل جلسه‌ با شورای امنیت ملی را درخواست کردند.
معمولا کمتر کسی نام خانه «انیس الدوله» را شنیده است. این عمارت ۱۷۰ ساله که در حال حاضر محل اتحادیه گوشت گوسفندی است، سال‌ها محل زندگی انیس‌الدوله سوگلی ناصرالدین شاه بوده و در نمای آن از شکوه و جلال عمارت‌های قجری خبری نیست.
کوشک، کاخ، خانه، سرا و عمارت هرچه نام‌ گرفته باشند، همگی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری تهران محسوب می‌شوند که پایتخت را از این حیث زبانزد همگان کرده است. شهری که اگر چه سن آن هنوز به ۳ قرن هم نرسیده اما دیدنی‌هایش آنقدر زیاد است که شاید برای تماشای همه آنها باید ماه‌ها وقت صرف کنید.