صنایع دستی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان کرمان از تاریخ ۱۴ تا ۱۸ آذرماه امسال در محل پیاده‌راه گلیم شهرستان سیرجان برگزار می‌شود.
استاندار گلستان گفت: شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین با حضور ۲۵۰ هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از سراسر کشور و حدود ۲۳ گروه موسیقی و آیینی اقوام مختلف در استان گلستان برگزار می‌شود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه نباید اینگونه مطرح شود که پیگیری این موضوع در شأن وزیر نیست، یادآور شد: افتخار یک وزیر خدمت به مردم است و باید مشکلات مربوط به سرویس‌های بهداشتی و محل اقامه نماز در نقاط مختلف کشور به خصوص در جاده‌ها برطرف شود که این امر افتخار ما است.
معاون صنایع دستی و هنرهای صنایع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نساجی سنتی کشور حاصل هوش و استعداد تاریخی مردم است، صنایع دستی و دست بافته‌های هنرمندان کاشان همیشه سرآمد بوده و انسجام بین گردشگری با میراث فرهنگی موجب رونق صنایع دستی می‌شود.
با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی؛

خانه نساجی سنتی محتشمی در کاشان گشایش یافت

خانه نساجی سنتی محتشمی در شهر جهانی نساجی سنتی (کاشان) با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.‌
همزمان با ورود سفیر جدید ایران به ترکمنستان انجام شد؛

معرفی غذا، موسیقی و صنایع دستی در جشنواره و نمایشگاه مشترک ایران و ترکمنستان

جشنواره و نمایشگاه مشترک گردشگری ایران و ترکمنستان آغاز به کار کرد و به معرفی صنایع دستی، غذاها و موسیقی آیینی دو کشور پرداخت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خبرداد؛

داوری ۵۰ اثر هنرمندان صنایع‌دستی زنجان هفتمین دوره مهر اصالت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: ۵۰ اثر هنرمندان صنایع‌دستی استان زنجان برای شرکت در داوری هفتمین دوره مهر اصالت ملی انتخاب شدند.


حصیر بافی از دیرباز در گیلان رواج داشته و دلیل آن وجود و فراوانی مواد اولیه این صنعت در جای جای این تکه از بهشت است. زنان و مردانی که آوازهای محلی می‌خوانند و رشته‌های حصیر را در هم می‌بافند و امروز مشتریانی خارج از مرزهای کشورمان خریداران این هنر دست خطه سرسبز گیلان هستند.
مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافت:

آموزش بافت گلیم «چهل ماشوله» و «شیریکی پیچ» در بافت

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافت از آموزش ۵۰ هنرجوی علاقه‌مند به بافت گلیم چهل ماشوله و شیریکی پیچ در شهر کشکوییه بافت خبر داد.
انتقاد رئیس مرکز ملی فرش ایران از عدم مطالبه‌گری فعالان صنعت فرش کرمان؛

هیچ کرمانی برای دریافت کارگزاری فرش اقدام نکرده است

رئیس مرکز ملی فرش ایران از ایجاد کارگزاری‌های تخصصی فرش و ارائه گواهی اصالت و شناسه فرش در کشور خبر داد و گفت: کارگزاری‌های فرش ایجاد کرده‌ایم و هنوز یک نفر از کرمان برای دریافت کارگزاری فرش به ما مراجعه نکرده است.
مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی از برپایی پنج سیاه‌ چادر عشایر استان و دو غرفه صنایع دستی در پنجمین نمایشگاه‌ توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور خبر داد.
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی:

صنایع دستی به عنوان ابزار اقتصاد هویت بنیان باید رونق یابد

معاون صنایع دستی و هنرهای صنایع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنایع دستی و میراث ناملموس کشور زمینه و ابزار اقتصاد هویت بنیان است و باید رونق یابد.