صنایع دستی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان؛

فعالیت عرضه‌کنندگان صنایع‌دستی در بیش از ۱۰۰ غرفه

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از فعالیت عرضه‌کنندگان صنایع‌دستی در بیش از 100 غرفه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان خبر داد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بم از احیای هنر نساجی سنتی در این شهرستان خبر داد و گفت: بم به یکی از کانون‌های مهم نساجی سنتی کشور مبدل می‌شود.
یک کارشناس صنایع دستی گفت: عوامل مختلفی برای معرفی صنایع دستی وجود دارد اما چون صنایع دستی جدی گرفته نشده همیشه در حال افول است.
سرپرست میراث فرهنگی دزفول؛

کپوبافی جهانی دزفول نیاز به مدرن شدن دارد

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با اشاره به این‌که کپوبافی دزفول در حال توسعه است گفت: نیاز است تا کپوبافی دزفول در کنار سنتی بودن به سمت مدرن شدن هم برود.
رئیس مرکز ملی فرش اظهار کرد: به دنبال این هستیم تولید فرش دستباف صنعتی شود تا کارفرماها ملزم به بیمه قالیبافان باشند و مشکل بیمه آن‌ها حل شود. از طرف دیگر تامین بازار جهانی نیز راحت‌تر و سریع‌تر انجام خواهد شد.
مروری بر صنایع دستی در نیمه اول دولت سیزدهم؛

از گردش مالی ۹ هزار میلیارد تومانی تا صادرات ۴۶۱ میلیارد دلاری

صنایع‌دستی با ظرفیت‌های ویژه برای اقتصاد درون‌زا توانسته در ۲سال گذشته از محل اعطای مجوزهای کارگاهی و تولیدی۱۸۱ هزار و ۱۵۰ اشتغال در کشور ایجاد کند، حوزه‌ای که گردش مالی سالانه آن سالانه ۹هزار میلیارد است و ارزش صادرات محصولات آن از ۴۶۱ میلیارد دلار عبور کرده است.
با نیمه تمام ماندن یک پروژه عظیم موزه‌ای صورت گرفت؛

ورود بنیاد مستضعفان برای تکمیل موزه فرش تبریز

مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی از ورود موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان به پروژه تکمیل موزه فرش خبر داد و گفت: این موسسه فرش‌های نفیس زیادی دارد که می‌تواند در اختیار موزه قرار گیرد.
روایت خدمت، دو سال با دولت مردمی؛

ثبت ۱۸۰۰ اثر در فهرست ملی؛ راه‌اندازی ۵۳ موزه

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی دو سال اول دولت سیزدهم در مجموع ۱۸۰۰ اثر منقول، غیرمنقول، طبیعی و ناملموس را در فهرست آثار ملی ثبت کرده است.
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تهدید میراث فرهنگی ناملموس در بحران‌ها سخن گفت و تاکید کرد: ملت‌هایی که رجوع به گذشته را چراغ راه آینده نسازند، در ظلمت بی‌هویتی محو خواهند شد و گنجینه‌ای از تعامل پیروز انسان و زمین را در اعماق تاریخ مدفون خواهند ساخت.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه توسعه صنایع دستی استان نقش موثری در پویا کردن اقتصاد منطقه دارد، بر لزوم استفاده از شایستگی‌های جوانان در زمینه کسب و کارهای صنایع‌دستی تاکید کرد.