صنایع دستی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مدیر‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی‌ و گردشگری استان فارس خبر داد:

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی میراث فرهنگی ۱۳ دی ماه در شیراز برگزار می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی استان فارس گفت: به مناسبت آشنایی جهانیان با صنایع دستی و گردشگری سیزدهمین نمایشگاه پارس و چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی از 13 تا 16 دی ماه در شیراز برگزار می شود.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان گفت: یکی از برنامه‌های صنایع دستی استان این است که دیگر رشته‌های صنایع‌ دستی از قبیل مس، چاروق و زیورآلات سنتی نیز نشان جغرافیایی ملی را دریافت کنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: ۱۸۶ قطعه ۵۰ متری در جوار شهرک صنفی شماره ۲ همدان با همکاری شرکت شهرک‌ها و انجمن صنایع‌ دستی استان با قیمت مناسب در اختیار هنرمندان همدانی قرار می‌گیرد.
مراسم داوری دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج با حضور علیرضا خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سید جواد خسروی مسئول بسیج هنرمندان، سیدمیثم حصاری معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان و جمعی از کارشناسان این حوزه در عمارت تاریخی داعی برگزار شد.
صنایع دستی ترکیبی از هنر و ذوق است و وقتی این هنر زیبا در شهری مثل تهران تولید می شود تلفیقی از صنایع دستی مختلف کشور است که با فرهنگ کهن سرزمین‌مان در آمیخته شده است. برای دیدن صنایع دستی تهران کافی سری به بازارچه های گردشگری یا بازار تهران بزنید و از دیدن این هنر زیبا لذت ببرید.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی ارائه تولیدات در نمایشگاه های متعدد و برگزاری میزبانی نمایشگاه های متعدد را در معرفی تولیدات فرش دستباف استان موثر دانست و از برگزاری نمایشگاه فرش دستباف و صنایع دستی وابسته در استان در اواخر دی ماه خبر داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: با مصوبه شورای تأمین استان، کارخانه «ریسباف» بطور رسمی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری استان تحویل شد تا در کوتاهترین زمان ممکن، درِ آن به روی مردم گشوده شود.
مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: سالانه ۱۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع صنایع دستی داری و غیر داری در استان تولید می‌شود. اخیرا کارگاهی در شهرستان چناران راه‌اندازی کردیم که تولید سیاه‌چادر هم دارند.
معاون صنایع‎دستی و هنرهای‌سنتی قزوین خبر داد؛

مهر اصالت ملی بر ۳۱ اثر صنایع‌دستی استان قزوین

معاون صنایع‌‎دستی و هنرهای‌سنتی استان قزوین گفت: در هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی کشور، استان قزوین موفق به کسب ۳۱ نشان ملی صنایع‌دستی شد.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به برگزاری داوری مهر اصالت گفت: هنرمندان صنایع‌دستی تا ۱۸ آذرماه جاری مهلت دارند آثار هنری خود را به معاونت صنایع‌دستی ارسال کنند.