میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت که ۲۱ اثر غیرمنقول از استان‌های کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و تهران واجد ثبت ملی و ارزش فرهنگی و تاریخی تشخیص داده شد.
غلامرضا زارع، رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه، از کشف فسیل های ۹ میلیون سال قبل حیوانات مهره دار خبر داد.

خبرهای خوش آقای مدیرکل

بازسازی عمارت ناصرالدین میرزا

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از برنامه‌های جدید این صندوق و بازسازی عمارت ناصرالدین میرزا و راه‌اندازی موزه آثار بازنشستگان و نام‌آوران فرهنگی برای تجلیل از مفاخر فرهنگی خبر داد.
عضو شورای شهر درباره طرح الزام شهرداری تهران به ثبت ملی میراث طبیعی و تنوع زیستی بوستان طبیعت پردیسان گفت: دلیل اجرا و تصویب این طرح توجه به محیط زیست است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: پرونده تونل تاریخی شاه عباسی سنگر و همچنین استخر لاهیجان برای ثبت در فهرست آثار ملی ارسال شده است.
جلوگیری از روند تخریب بافت تاریخی و قدیمی شاهرود و آگاه‌سازی شهروندان نسبت به حفظ داشته‌های فرهنگی و تاریخی ارزشمند خود، اولین مطالبه کارشناسان و جمعی از مردم دغدغه‌مند این شهر است.

معاون اول رییس جمهوری، آیین‌نامه حمایت از مالکان، متصرفان قانونی و بهره‌برداران خصوصی و غیردولتی آثار غیرمنقول و بافت‌های تاریخی- فرهنگی ثبت‌ شده در فهرست آثار ملی و تاریخی، فرهنگی و با ارزش را ابلاغ کرد.

در یک برنامه ویدئوکنفرانسی، با حضور استاندار همدان، علاوه بر حمام کبابیان همدان، ۵۷ پروژه‌ حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در حوزه مرمت، فروشگاه‌ها و کارگا‌های صنایع‌دستی و زیرساختی با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

فرماندار رشت در بازدید از روستای گلسرک تأکید کرد؛

ضرورت ثبت ملی تونل‌های جنگی شاه عباسی سنگر

فرماندار رشت در بازدید از تونل‌های جنگی شاه عباسی واقع در روستای گلسرک بخش سنگر بر ثبت فوری این ابنیه به عنوان یک اثر ملی تآکید کرد.
«پرسون» از کمپین اهالی بخش سنگر، برای نجات یک اثر تاریخی می گوید:

تقاضای مردمی؛ تونل شاه عباسی را دریابید!

تونل تاریخی بخش سنگر از شهرستان رشت در خطر تخریب قرار دارد. تونلی با ویژگی های منحصر به فرد که به تونل شاه عباسی معروف است.