میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌ فرهنگی:

برای حفاظت از میراث کشور نیازمند حمایت هستیم

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تعدد آثار و اماکن میراثی و تاریخی، حفاظت از این آثار و ابنیه را نیازمند حمایت نیروی انسانی و لجستیکی دانست.
برخی از کالاها، برگی از تاریخ و هویت ملی کشور و مردم ما هستند و نه تنها آثار محدود به جغرافیای ما بوده بلکه در ردیف میراث فرهنگی بشری محسوب شده و در ردیف مفاخر جهانی قلمداد می‌گردد.
اولویت‌های همدان برای یک ‌سال؛

«بازار ملایر» تعیین حریم می‌شود

مسؤول ثبت و حریم و بافت‌های تاریخی استان همدان وضعیت مرمت، کاوش و ثبت آثار تاریخی این استان را تشریح کرد و از تعیین حریم «بازار ملایر» خبر داد.
ایران به عنوان «معاون کنوانسیون ۲۰۰۱ حفاظت از میراث فرهنگی زیر آب یونسکو» انتخاب شد.

گروهی از باستان‌شناسان با کاوش در جنوب غربی چین محوطه گسترده‌ای را کشف کردند که کارگاه‌های ریخته‌گری برنز متعلق به ۳۲۰۰ سال پیش را شامل می‌شود.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تلاش‌ها برای ثبت پنج رشته صنایع دستی ایران در فهرست میراث جهانی خبر داد.
عضو پژوهشگاه میراث فرهنگی خبر داد:

شناسایی مسجدی با شعر فارسی در روسیه

عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از شناسایی کتیبه‌ای با شعر فارسی در محراب مسجدی در شهر دربندِ روسیه خبر داد.
گروهی از کارگران در بریتانیا حین ساخت و ساز یک ساختمان، بقایای یک قطعه چوب با حکاکی‌های چندهزارساله را کشف کردند.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور، تعداد متهمان پرونده فرش‌های سعدآباد را ۷ نفر دانست و با اشاره به تشکیل پرونده قضایی در این باره، گفت: یکی از اعضای ارشد دولت و فرزند وی از متهمان این پرونده هستند.