میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

باستان‌شناسان یک محوطه عظیم غارنگاره‌های پارینه‌سنگی را در اسپانیا کشف کردند که بیش از ۱۰۰ نقاشی و حکاکی را شامل می‌شود.
گروه کاوشگری مشترک مصر، آلمان و اتریش موفق به کشف کوزه‌های سربسته حاوی شراب با قدمت دست‌کم ۵۰ قرن در مقبره ملکه «مریت نیث» از خاندان اول حکمرانی فراعنه در منطقه «ام العقاب» در سوهاج شد.
یک دوستدار میراث فرهنگی پیشنهاد کرد؛

ایجاد امکانات گردشگری در جوار «پل بند لشکر» شوشتر

یک دوستدار میراث فرهنگی می‌گوید در صورت بررسی کارشناسان و با حفظ وضعیت و رعایت دید و منظر طبیعی «پل بند لشکر» شوشتر می‌توان امکانات گردشگری در جوار این بنای تاریخی ایجاد کرد.
کاوش باستان‌شناسان ایرانی در محوطه «کله کوب» در استان خراسان جنوبی آغاز شد. آن‌ها قبلا در این محوطه آثاری را از شش‌هزار سال پیش یافته‌اند و حالا دنبال پاسخ این پرسش هستند که شهرنشینی در این منطقه از شرق ایران از چه دوره‌ای آغاز شده است؟
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از واگذاری ساختمان تاریخی گراند هتل بندرانزلی خبر داد و گفت: تعیین تکلیف بناهای تاریخی با مالکیت خصوصی و دولتی در اولویت است.
حصارکشی در عرصه «کتیبه‌های گنجنامه» ممنوع است

دخالت در حفاظت از کتیبه‌های ۲۵۰۰ ساله؛ آری یا خیر؟

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان اعلام کرد: کتیبه‌های گنجنامه ۲۵۰۰ سال است که در فضای باز بوده و همچنان باقیمانده‌اند، اگر فرسایشی بوده در بازه ۵۰ تا ۱۰۰ سال اول برایش رخ داده و پس از آن فرسایش کُند شده بنابراین با هر گونه دستکاری ممکن است فرسایش تند کتیبه رقم بخورد.
باستان‌شناسان حین کاوش در شهر باستانی «آیزانوی» واقع در ترکیه بقایای مواد آرایشی و جواهرات رومی دوهزارساله را کشف کردند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امسال اعتبار موزه‌ها توسط مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا کرد و با توجه به اولویت موزه بم حتما اعتبار اضافه‌تری نسبت به آنچه مصوبه ویژه بودجه ۱۴۰۲ است، در نظر می‌گیریم.
قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

امضاهای طلایی را از میراث فرهنگی حذف کرده‌ایم

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امضاهای طلایی و انحصار را در میراث فرهنگی و ثبت آثار حذف کرده‌ایم.