اصفهان

جانشین انتظامی استان اصفهان از دستگیری یک جاعل حرفه‌ای که ۵۰ اسناد اقامتی و گذرنامه اتباع یکی از کشورها را جعل کرده و دو میلیارد ریال دریافت کرده بود خبر داد.
عملیات اجرایی بزرگراه پیامبر اعظم(ص)آغاز شد؛

برقراری ارتباط مردم دولت‌آباد به بزرگراه شرق اصفهان

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: با آغاز عملیات اجرایی بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با هزینه‌ای بالغ بر یک هزار میلیارد ریال، دسترسی مردم دولت‌آباد به آزادراه شرق اصفهان برقرار می‌شود.
دبیر انجمن اسلامی راه امید دانشگاه اصفهان:

روحیه مطالبه‌گری دانشجویان کمرنگ شده است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان راه امید دانشگاه اصفهان گفت: دانشجو باید به راحتی بتواند عقاید خود را بیان کند و اینکه بخواهیم تفکرات دانشجویان و ذهن خلاق آنان را نادیده بگیرم مطمئنا به ضرر کشور خواهد بود.
در حوضه‌ی زاینده رود در شرایط معمولی با بارندگی میانگین، میزان آب ورودی به دریاچه سد به قرار زیر است:
از رودخانه 850 میلیون متر مکعب در سال، از تونل اول 330 میلیون متر مکعب در سال، از تونل دوم 270 میلیون متر مکعب در سال و از چشمه‌ی لنگان 120 میلیون متر مکعب در سال، که مجموع آب ورودی برابر 1570 میلیون متر مکعب در سال است.
یادداشت/توسعه یک جامعه بدون روشنفکران متخصص ، متعهد و دلسوز میسر نخواهد شد. افرادی کاردان که توان علمی را در کنار قدرت اجرایی، مسیری برای تحقق رویدادهای بزرگ و به یاد ماندنی قرار می‌دهند. بررسی عملکردهای بزرگمردان تاریخ‌ساز بیانگر روشن عملکردها و تحقق رویدادهای توسعه محور و مردم سالار از یک سو و کاهش هزینه ها و مدیریت اتلاف ها از سوی دیگر است.
برای شرکت در انتخابات شورای شهر؛

۲ هزار و ۳۵۹ نفر در اصفهان تایید صلاحیت شدند

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: ۲ هزار و ۳۵۹ نفر برای حضور در ششمین دوره انتخابات شورای شهر استان اصفهان تائید صلاحیت شدند.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان مطرح کرد؛

انتخاب سموم مورد استفاده در کشاورزی با تایید جهاد کشاورزی

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در مورد نوع و زمان سم پاشی درختان شهر که مورد نقد برخی زنبورداران اصفهانی قرار گرفته است، گفت: فرآیند سم پاشی درختان براساس فرآیندهای سال های قبل و با محاسبه درجه حرارتی که زمان حمله آفات را مشخص می کند، صورت گرفته است و شهرداری برای انتخاب نوع سم با سازمان جهاد کشاورزی هماهنگی های لازم را انجام داده است.
محمدرضاعسگریان فرماندارسمیرم گفـت:ترویج کسب و کار احداث گلخانه هیدروپونیک و خاکی به‌عنوان کشت جایگزین چند سالی است که در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی قرار دارد و تسهیلات خوبی نیز برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.
فرزند رئیس حوزه علمیه اصفهان از حال مساعد پدر خبر داد و گفت: پیش از ظهر امروز در یکی از بیمارستان‌های اصفهان مورد عمل جراحی مثانه قرار گرفتند و اکنون به لطف خدا حالشان خوب است.
بیمارستان صحرایی ۱۰۰ تخت‌‌خوابی ارتش با حضور استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌بختیاری در مجاورت بیمارستان الزهرا (س) اصفهان افتتاح شد.
مسئول امور پایگاه‌های اورژانس گلپایگان با بیان اینکه یک پایگاه به اورژانس شهرستان اضافه شد، گفت: با توجه به اینکه پایگاه اورژانس جدید هنوز ساختمانی ندارد، آمبولانس این پایگاه در مرکز اورژانس گلپایگان مستقر است.
گلاب‌گیری از جاذبه‌های گردشگری شهرستان کاشان و استان اصفهان است. همه ساله در فصل بهار گل‌های محمدی چیده و تبدیل به گلاب می‌شوند عکس‌های این رویداد جذاب را از پایگاه‌های خبری جمع کردیم و پیش روی شما گذاشتیم
احمد حلی از خوانندگان پیشکسوت موسیقی ایرانی بامداد روز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه بر اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت هفته فرهنگی اصفهان بلافاصله بعد از هفته نکوداشت اصفهان در آذرماه، گفت: با وجود برنامه ریزی های انجام شده ۴۰ درصد از برنامه های هفته فرهنگی اصفهان به دلیل شیوع کرونا لغو شد.
حسین انصاری رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سمیرم گفت: گردنه بیژن در مسیر بخش پادنای این شهرستان به سی سخت از توابع کهگیلویه و بویر احمد بازگشایی شد.
میثم جباری سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمیرم گفت:وضعیت بارش‌های فصل بهار و فروردین ماه در این شهرستان مطلوب نبوده اما مراتع همچنان تازه روییده و کامل سبز نشدند بنابراین چرای دام در این عرصه‌ها آسیب جدی به پوشش گیاهی وارد می کند.