اصفهان

مهرگرد روستایی در شمال سمیرم با ۳۰۰ خانوار و حدود ۱۰۵۰ نفر جمعیت است که از نظر صنایع دستی در رشته نساجی سنتی و بافته‌های داری در سطح ملی، شناخته شده است. بافته‌های داری، بافته‌هایی هستند که از دار‌های عمودی یا افقی برای تولیداتی از جمله قالی، گبه، گلیم، زیلو، ورنی و شیرکی استفاده می‌شود و رنگ نخ‌های آن طبیعی و طرح‌های آن‌ها برگرفته از طبیعت و فرهنگ منطقه است. در این روستا ۲۰۰ بافنده در ۶۰ کارگاه در حال بافت هستند. با توجه به ظرفیت‌های دیگر این روستا از جمله طبیعت بکر و قرار داشتن در مسیر ییلاق و قشلاق ایل قشقایی، زمینه‌های مساعدی برای توسعه گردشگری و صنایع دستی این خطه وجود دارد. پنج اثراز هنرمندان روستای مهرگرد به ثبت ملی رسیده که باعث شده این روستا به عنوان روستای ملی بافته‌های داری در کشور انتخاب شود.
دبیر کمیته فرهنگ، هنر و رسانه اولین کنگره استان اصفهان خبر داد؛

انتشار فراخوان  مقاله  کمیته فرهنگ، هنر و رسانه "اولین کنگره اصفهان و توسعه ملی" +پوستر

استان اصفهان با دارا بودن ظرفیت ها و پتانسیل های متعدد در زمینه های مختلف، مددرسان توسعه علمی، اقتصادی، اجتماعی، دینی، فرهنگی، هنری و فناوری کشور در ادوار مختلف بوده است.
معاون شهردار اصفهان در اختتامیه جشنواره کمانک:

مدیریت شهری باید دنیای کودکانه را بشنود

دومین دوره جشنواره ملی نقاشی و مجسمه‌سازی کمانک اصفهان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
سومین جشنواره اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی تحت عنوان «بحار کتاب، انوار دانایی» با هدف غنی‌سازی مخزن کتابخانه‌ها و خدمت رسانی به قشر محروم برگزار می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه نیروهای انتظامی در خط مقدم تامین امنیت انتخابات قرار دارند از تعامل مسئولان قضائی و انتظامی برای زمینه سازی حضور پرشور مردم در انتخابات 28 خرداد خبر داد.
رئیس اداره فرهنگی اجتماعی منطقه چهار شهرداری اصفهان از برگزاری مسابقه ساخت پادکست با عنوان " شهر از نگاه بانوان" خبر داد.
در راستای مسئولیت اجتماعی با هدف کاهش مراجعه همشهریان محترم به مناطق 15 گانه و پرهیز از رفت وآمد غیرضروری در سطح شهر و همچنین پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و توسعه ارائه خدمات غیرحضوری در شهرداری اصفهان، معاونت شهرسازی و معماری خدمات ویژه ای را به شهروندان ارائه میدهد.
با سرعت عمل بالای ماموران نیروی انتظامی؛

ناکامی سارقان مسلح در اصفهان

سرقت مسلحانه با حضور به موقع ماموران نیروی انتظامی در اصفهان ناکام ماند.

این روزها، گفتن و شنیدن از راه‌های رسیدن به موفقیت، مشتریان زیادی دارد. کتاب‌های زیادی درباره موفقیت نوشته یا ترجمه شده و شاید بسیاری از افراد تجربه شرکت در حداقل یک سمینار موفقیت را داشته باشند.
این روزها شاهد خاموشی‌ برق در سطح کشور هستیم و این فرایند جدا از محدویت نیروگاه‌های برق آبی که کاهش تولید را ایجاد کرده دلیل دیگر خاموشی‌ها ازدیاد مصرف است مهم ترین مصداقش تولید غیر مجاز رمز ارزاست. به عبارتی یکی از محورهای مهم تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به تامین برق پایدار جمع آوری مراکز تولید غیرمجاز رمز ارزها است