اصفهان

مرضیه رضازاده

قلعه تاریخی چالشتر

قلعه تاریخی چالشتر در منطقه ای به همین نام و در پنج کیلومتری شهرستان شهرکرد واقع شده است؛ این قلعه خانی به همت خدارحم خان در دوره قاجار و در سال ۱۳۲۳ هجری قمری در محلی که در دوران صفویه محل حکمرانی حکمرانان چهارمحالی بوده بنا شده است.

زیلو بافی از هنرهای با ارزشی است نشان از دقت نظر و نگاه ظریف و زیبا پسند ایرانیان دارد. این که خواستگاه زیلو بافی کدام نقطه از ایران به درستی مشخص نیست.

مجید اسلام‌دوست

سفره قلمکار اصفهان

قلمکاری (یا چیت سازی) هنر چاپ یا نقش زدن روی پارچه است. این هنر در دوره شاه عباس در قرن ۱۱ قمری به علت علاقه درباریان و توجه خاصی که به این صنعت داشتند، به کمال رسید.
هنر کاشی کاری در ایران قدمتی چندین هزار سال دارد. اگر آجر های لعاب دار دوران باستان را نخستین کاشی های ایرانی بدانیم قدمت هنر کاشی کاری درایران به اواخرهزاره چهارم قبل از میلاد می رسد.
آزاده عزیزیان

صنایع دستی اصفهان

صنایع دستی اصفهان را در عکس‌های این آلبوم می‌بینید
در محل سابق نمایشگاه های بین المللی اصفهان چه می گذرد؟

تزریق واکسن کووید 19 برای همه+ ویدیو

محل سابق نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان، این روزها شاهد واکسیناسیون گروه‌های هدف علیه ویروس کروناست گزارش پیش رو به چند و چون انجام واکسیناسیون در این محل می‌پردازد
امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با حضور در اداره کل امورمالیاتی استان با بهروز مهدلو دیدار و گفتگو کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان مطرح کرد؛

لزوم هدفمندی ترویج فعالیت‌های فرهنگی

دیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ترویج فعالیت‌های فرهنگی باید با همکاری‌ همه نهادها به صورت هدفمند دنبال شود.
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: وزش باد و غبار محلی پدیده غالب بسیاری از مناطق به ویژه شرق و مرکز استان تا پایان هفته جاری است.