اصفهان

مدیر دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: قطع برق و خاموشی‌ها تابع نیاز شبکه است و زمان دقیق و مشخصی را نمی‌توان برای پایان آن اعلام کرد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: تا پایان هفته جاری شاهد افزایش نسبی دمای استان به علت تشدید توده پر فشارحاره‌ای خواهیم بود.
بعد از یک دوره رکود به واسطه شیوع کرونا، بار دیگر چراغ هنر تئاتر در نصف جهان پرفروغ شده و دفتر تخصصی تئاتر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان چتر حمایت مادی و معنوی اش را بر روی این هنر گسترانده است.
سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با اعلام دلایل کمبود مرغ در بازار، گفت: مردم از بابت گرانی کالاهای اساسی حق دارند، چراکه با توجه به درآمد خانوار و کوچک شدن سفره هایشان حداقل این انتظار را از دولت دارند که قیمت کالاهای اساسی را گران نکند.
خروجی سد زاینده رود از عصر روز جمعه، یازدهم تیرماه برای آبیاری باغات غرب اصفهان افزایش یافت. افزایش خروجی آب سد زاینده رود بر اساس مصوبات کارگروه سازگاری با کم آبی صورت گرفته است تا با ورود این مقدار آب، از خشک شدن درختان باغات غرب استان جلوگیری شود.
با توجه به به وضعیت نابسامان سد زاینده‌رود، امسال برنامه‌ای برای منابع و مصارف حوضه آبریز زاینده‌رود ابلاغ نشده بود با این وجود، حسن ساسانی سرپرست شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اعلام کرده بود که هرگونه تصمیم‌گیری برای رهاسازی آب به میزان بارش‌ها بستگی دارد.
به مناسبت 10 تیر روز بزرگداشت صائب تبریزی؛

سرآمد سبک دیده نشده+ ویدیو


"صائب تبریزی" شاعر ایرانی قرن یازدهم است، که از سرآمدان شعر فارسی به شمار می‌رود.
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: وزش باد و گرد و خاک محلی در مناطق شمال و شرق استان به کاهش دید افقی و افزایش شاخص آلودگی هوای کلانشهر اصفهان منجر می‌شود.
یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان با فراخواندن مالک خانۀ ستاره‌دار «حاجی شکری»، مانع ادامۀ تخریب این بنا از داخل شده بود، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که درِ این خانه شکسته شده و رفت‌وآمدهای مشکوک به آن، همچنان ادامه دارد.
متأسفانه خبر صحت دارد. طی روزهای گذشته، مدیر یکی از دبیرستان‌های اصفهان، مقابل ساختمان دادگستری این شهر خودسوزی کرده و همه را در بهت و حیرت فروبرده است.