مدیرکل بهزیستی استان:

رشد اعتیاد در یزد/ یارانه مراکز مددکاری ناکافی است

مدیرکل بهزیستی استان یزد مهمترین چالش این سازمان را نبود تناسب هزینه‌ها با پرداختی‌ها، و رشد اعتیاد خواند و اضافه کرد: هرچند این آسیب در استان یزد در مقایسه با دیگر استانها کمتر بوده اما نسبت به سالهای قبل در استان افزایش داشته است.
تصویر رشد اعتیاد در یزد/ یارانه مراکز مددکاری ناکافی است

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، «محمدعلی عطابخش» ظهر امروز در جمع خبرنگاران که به صورت آنلاین برگزار شد با اشاره به شعار امسال هفته بهزیستی «بهزیستی در گام دوّم؛ هوشمندسازی، محله محوری، سلامت اجتماعی در خانواده» از تدوین ۳۱ برنامه فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و ورزشی توسط دستگاه متبوعش خبر داد و گفت: این برنامه ها در قالب بازدیدها، برگزاری جلسات و نشست‌ها، افتتاح طرح ارتقاء توانمندسازی معلولان، برگزاری مراسم تجلیل از معلولین موفق و برگزاری انتخابات شبکه استانی مراکز مثبت زندگی است.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه با اشاره به افتتاح چهار طرح در حوزه پیشگیری اظهار داشت: دو مرکز مشاوره غیردولتی، مرکز اجتماع درمان مدار اقامتی و مرکز توانمندسازی و جامعه پذیری بهبودیافتگان در این هفته به بهره برداری می رسند.

وی از راه‌اندازی مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان بهاباد و افتتاح شعبه ۲ اورژانس اجتماعی در یزد به عنوان برنامه‌های حوزه اجتماعی عنوان و اضافه کرد: افتتاح سراسری دبیرخانه‎های ملی رصد آسیب های اجتماعی، واگذاری ۲۰۷۵ واحد مسکونی به افراد معلول و مددجویان بهزیستی، برگزاری مراسم نمادین اهدای ۱۰۰۰ دستگاه اکسیژن ساز به مراکز سالمندان سازمان در سراسر کشور، بهره برداری از مجموعه فرهنگی تفریحی، ساختمان جدید جامعه نابینایان میبد، افتتاح خانه معلولین ذهنی متوسط و شدید در اردکان از برنامه‌های حوزه توانبخشی است.

عطابخش با بیان اینکه علی رغم‌ افزایش مستمری معلولین و مددجویان و افزایش یارانه مراکز مددکاری به دلیل شیب زیاد تورم ناکافی است گفت: امیدواریم در سالهای آینده تناسب بیشتری بین هزینه‌ها و پرداختی‌ها روی دهد.

مدیر کل بهزیستی استان تصویب قانون حمایت از حقوق معولان را از مهمترین اقدامات دولت خواند و ابراز داشت: در سالهای گذشته این قانون تقریباً کامل اجرا نمی شد چرا که بودجه مناسبی نداشت ولی در قانون جدید تخصیص‌های خوبی اختصاص داده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تشکیل بیش از ۲۸ هزار پرونده توانبخشی برای افراد تحت پوشش در استان ابراز داشت: بهزیستی ماهیانه ۴میلیارد تومان برای پرداخت به حدود ۱۹ هزار نفر تحت پوشش و ماهیانه حدود ۳.۵ میلیارد تومان برای ارائه خدمات به ۱۲ هزار نفر یارانه دریافت می کند.

عطابخش مهمترین چالش این سازمان را نبود تناسب هزینه‌ها با پرداختی‌ها، و رشد اعتیاد خواند و اضافه کرد: هرچند این آسیب در استان یزد در مقایسه با دیگر استانها کمتر بوده ولی نسبت به سالهای قبل در استان افزایش داشته است.

حیران_استان یزد

323650