با هدف تکریم ایام غدیر و ایجاد نشاط در جامعه صورت می گیرد؛

اجرای ۶۱ عنوان برنامه در دهه امامت و ولایت در یزد

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد از اجرای ۶۱ عنوان برنامه در طول ایام امامت و ولایت یعنی از عید قربان تا عید مباهله خبر داد.
تصویر اجرای ۶۱ عنوان برنامه در دهه امامت و ولایت در یزد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، عباس ملازینلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد مبشر غدیر با خبرنگاران با اشاره به برنامه های این ستاد در سنوات گذشته گفت: امسال نیز بالغ بر 61عنوان برنامه در طول ایام امامت و ولایت یعنی از عید قربان تا عید مباهله در نظر گرفته شده و برگزار خواهد شد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد افزود: در سال های گذشته به دلیل ارادت ویژه یزدی ها به امام حسین(ع) مردم یزد به سراغ استقبال از محرم می رفتند و عید مباهله تحت الشعاع قرار می‌گرفت که خوشبختانه در یکی دوسال اخیر به این مهم توجه شده است.

وی با بیان اینکه تلاش شده برنامه ها به صورت پویش‌های مردمی و در منازل برگزار شود ابراز داشت: برنامه هایی در نظر گرفته شده تا مردم جشن های خانگی خود را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند و این ترویج شادی بسیار ارزشمند است و البته جوایز خوبی هم برای این امر دیده شده است.

ملازینلی با اشاره به اهمیت موضوع اطعام غدیر ابراز داشت: یکی از مواردی که در غدیر سفارش شده و سازمان به صورت جدی جهت هماهنگی متولیان اقدام کرده بحث اطعام غدیر است، یزدی ها در اطعام محرم سرآمد هستند و این امر در ایام غدیر کمتر مورد توجه قرار گرفته که تلاش کردیم تا این مبحث هم در قالب انجام پویش‌های مختلف مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه به فضاسازی شهری توسط سازمان سیما و منظر شهرداری اشاره کرد و ابراز داشت: برنامه هایی در این خصوص از آذین بندی اتوبوس های شهری تا خیابان ها، معابر، محلات و مساجد تدارک دیده شده و برنامه های نیز با رعایت فاصله فیزیکی و پروتکل ها با جمعیت محدود در سطح مساجد اجرا خواهد شد.

رئیس ستاد مبشران غدیر اضافه کرد: اجرای سرود توسط گروه های مختلف در سطح شهر با همکاری خانه سرود، برگزاری پویش جشن های خانگی، رونمایی از کتاب «یزد در ایام غدیر و علی در یزد» و اجرای برنامه هایی در فضای مجازی از دیگر اقدامات در ایام غدیر است

ملازینلی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری اولین جشنواره هنرهای تجسمی یزد خبر داد و گفت: نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی استان با هدف شناسایی و معرفی استعدادها، ایجاد تکاپو در جامعه هنری و همچنین بزرگداشت سالروز ثبت جهانی یزد ۱۸ تیر به مدت یک ماه از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد ابراز داشت: موضوعات این جشنواره استانی هنرهای تجسمی در رشته‌های عکاسی، نقاشی، طراحی پوستر و نقاشی خط با موضوعاتی اعم از ویژگی‌های خاص معماری یزد و عناصر کمتر دیده شده آن، فرهنگ و هنر و اقتصاد شکل گرفته در بافت تاریخی، شرایط اقلیمی سخت در یزد و ارتباط آن با معماری و فضاهای شهری، قناعت و سخت کوشی مردم این خطه و چگونگی تردد در بافت تاریخی و نقاط قوت و ضعف آن است.

وی تصریح کرد: جوایز خوبی برای این جشنواره در نظر گرفته شده و آثار برتر هم در نگارخانه ای به نمایش عموم گذاشته می شود.

در تصویر زیر برنامه های این ایام به تفکیک ارائه شده است؛

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

323829

مطالب مرتبط